Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

Ford se v březnu 2017 stal druhou nejprodávanější značkou automobilů v Evropě

19. 4. 2017

Ford se v březnu 2017 stal druhou nejprodávanější značkou automobilů v Evropě

Společnost Ford of Europe prodala v březnu 2017 na 20 tradičních evropských trzích* celkem 199 900 vozů. Tím si Ford zajistil tržní podíl 9,2 % a stal se druhou nejprodávanější značkou v Evropě.

„Březen byl pro nás mimořádným měsícem. Významné je, že ve Velké Británii a Německu rostl Ford rychleji než celý trh,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Naše SUV i užitkové modely zůstávají oblíbenou volbou zákazníků. Nejprodávanějším modelem byla opět Fiesta, která si meziročně polepšila o 12 %.“

Osobních vozů prodal Ford v březnu 156 200, o 16 % víc než ve třetím měsíci loňského roku. Nejprodávanějšími modely byly tradičně Fiesta (47 000 kusů) a Focus (33 100). Znamenitě se však prodávaly rovněž vozy SUV, zejména Kuga (21 100). Počet prodaných SUV značky Ford se meziročně zvýšil o 53 %, na 32 000.

Množství prodaných sportovních vozů značky Ford vyrostlo o 26 %, na 7 900. Ford mezi sportovní modely počítá Fiestu ST, Focus ST, Focus RS, Mustang a Ford GT.

Celkem 68 % všech osobních vozů Ford prodaných v březnu v Evropě připadá na vyšší stupně výbavy, tedy Titanium, Vignale, ST-Line, ST a RS.

V segmentu užitkových automobilů prodal Ford v březnu na 20 evropských trzích 43 700 vozů a s tržním podílem 15,0 % byl jedničkou na trhu. Obchodně nejúspěšnějším modelem byl Transit Custom (17 500), následovaný větším Transitem (10 600).

Největšími evropskými trhy byly pro Ford v březnu Velká Británie s 92 500 prodanými vozy, Německo (31 600) a Itálie (19 000). Nejvyšší podíl na trhu měla značka v Británii (14,6 %), Maďarsku (13,2 %) a Irsku (11,5 %). Ve třetím letošním měsíci se modrému oválu dařilo i v České republice. S celkem 1 968 prodanými vozy tu zaznamenal jeden z nejúspěšnějších měsíců v celé své české historii.

* Ford of Europe obvykle zveřejňuje výsledky z 20 tradičních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.



Novinky