Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

12.01.2017

Co byste udělali s pick-upem Ford z roku 1947? Jedna americká rodinka ho opravila a poslala na závodní dráhu

Pokud jsou vaší vášní staré americké užitkové vozy, určitě vám úsměv na tváří vykouzlí jistá rodina z americké Iowy. Té se před časem podařilo v jedné zapadlé stodole pod nánosy prachy najít stařičký pick-up značky Ford z roku 1947. Zrezivělý a polorozpadlý vůz za 700 dolarů koupili a postupně z něj udělali úspěšný závodní speciál využívající produkty takových značek jako Roush či Fox. 


Projekt otce a syna

Celý příběh se točí kolem rodiny Keehnerových. Justin Keehner je bývalý automobilový závodník, který svoji více než dvacetiletou kariéru započal v Montaně v rámci Bump-N-Run závodů. Poté se účastnil závodů v rámci seriálu Off-Road Championships (TORC) v celé oblasti amerického středozápadu a coby člen posádky si vyzkoušel také závody Baja 1000. V současnosti provozuje na své farmě v Monona ve státě Iowa obchod se závodnickými potřebami. 

Jeho syn Gatlin Keehner v současnosti studuje na North East Iowa Community College elektrotechniku. Ve volném čase ale už od svých 12 let závodí a nikdy se netajil tím, že by se jednou chtěl stát profesionálním závodníkem. A svůj sen si nedávno splnil, když s otcovou pomocí přestavil starý pick-up Ford na závodní mašinku, se kterou nakonec nejenže vyhrál jeden ze závodů v rámci seriálu TORC, ale dokonce i obdržel ocenění za nejlepší vítězství. 

Dědeček závodníkem 

Karoserie stroje sice skoro pamatuje druhou světovou válku. Technika je ale samozřejmě více či méně moderní. Auto stojí na pružinách Fox 2.0, podvozek z Fordu F-150 pochází od firmy 21st Century, kola roztáčí osmiválcový motor Ford 351 Windsor. Ten se do vozů s modrým oválem ve znaku montoval mezi léty 1961 až 2001. Stále je však k dostání coby crate engine u Ford Performance. A když už je řeč o motoru, v tom najdeme prvky např. od známé firmy Roush, která je vedle Shelby asi nejznámějším úpravcem modelu Mustang. Velký podíl na úspěchu pak má i partnerství s výrobcem pneumatik Cooper Tires.



Novinky