Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

02.02.2017

Známý tuner přimaloval Mustangu zadní dveře. Líbí se vám pony car ve verzi sedan?

Ford Mustang je už přes 50 let etalonem v segmentu sportovních vozů. Nikdy se přitom nevyráběl v jiných karosářských verzích než jako kupé a kabriolet. Jsou však mezi námi i tací, kteří si jej dokáží představit i jinak. Např. známý maďarský virtuální tuner X-Tomi nedávno zveřejnil koncept Mustangu sedan.

Elegance snoubená s praktičností, či nevkus?

Mustang sedan z pera X-Tomiho bude asi jednou z věcí, na kterou lze reagovat buďto s opovržením, anebo s ústy dokořán. Zlatá střední cesta patrně neexistuje. Pro zaryté fanoušky pony caru bude asi přimalování zadních dveří na hranici svatokrádeže. Na druhou stranu je ale třeba otevřeně říci, že Mustang své limity má, a to především v oblasti praktičnosti. V žádném případě nejde o prostorný vůz pro čtyřčlennou rodinu s bohatě dimenzovaným kufrem.

Což může některým sportovně a zároveň prakticky smýšlejícím fanouškům trochu vadit. A právě pro ně, zdá se, je tu X-Tomi. Ten na svém konceptu Mustangu přimaloval zadní dveře a celkově auto protáhl.

Čtyřdveřové sporťáky nemusí být nutně krok špatným směrem. Důkazem budiž modely Charger a Challenger od automobilky Dodge

Nejoddanější fanoušci by sice mohli tvrdit něco v tom smyslu, že Mustang sedan je jako černá běloba či dřevěný plast. Prostě buď jedno, nebo druhé. Na druhou stranu pokud se podíváme třeba na automobilku Dodge, zjistíme, že by X-Tomiho verze nemusela nutně být ze světa sci-fi.

Dodge Challenger je legendární třídveřové kupé a v zásadě přímý konkurent Fordu Mustang. Naopak model Charger představuje čtyřdveřový sedan, který se sice tváří jako jiný model. S modelem Challenger má však mnoho společného, např. vrcholný motor s výkonem přes 700 koní. Oba vozy se přitom bok po boku vyrábějí již mnoho let. Z tohoto pohledu by tak čtyřdveřový Mustang (ať už by bylo jeho jméno jakékoliv) nemusel být zcela mimo mísu.

Z Detroitu zní kategorické ne

Důležité je jedno. U modrého oválu podle všeho o čtyřdveřové verzi legendárního pony caru nechtějí slyšet a zamýšlí i nadále Mustang vyrábět výhradně jako kupé či kabriolet. Jestli je to tak správně, si musí odpověď každý za sebe.



Novinky