Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

17.07.2017

Ken Block se na francouzských okrskách proměnil ve slušňáka. I přesto, že seděl za volantem Fordu GT

Ken Block, známý to raubíř a ničitel (nejen) zadních pneumatik, si udělal další výlet do Evropy, konkrétně na francouzské okrsky poblíž legendárního Le Mans. Ovšem pozor, tentokrát byla jeho jízda - jak sám říká - mnohem důstojnější a rezervovanější.

Z Kena je rozený gentleman

O Fordu GT toho bylo řečeno a napsáno mnoho. Nicméně příležitostí spatřit tento naprosto unikátní vůz v běžném provozu - byť tedy zprostředkovaně pomocí videa - jsme zatím moc neměli. O to víc potěší sestřih, ve kterém si to Ken za doprovodu Nicka Terzese, technického vedoucího GT programu pod taktovkou Ford Performance, štráduje francouzskou krajinou.

Baví se spolu o technologických řešeních použitých u Fordu GT a o rozdílech mezi silniční a závodní verzí vozu (Kena překvapilo např. to, že závodní auto ve skutečnosti disponuje nižším výkonem než silniční verze). No a nebyl by to Ken, aby se nezeptal na burn-out režim, tedy takový jízdní režim, který při startu zablokuje přední brzdy a umožní efektivní "pálení" zadních gum (známe např. z Fordu Mustang). Na zamítavou odpověď sice Ken zareaguje mírným rozmáchnutím rukou. Jako přejetý parním válcem ale rozhodně nevypadá a v projížďce pokračuje s grácií a vznešeností, kterou by od něj čekal málokdo.

Žádné vyměknutí. Jen drobná změna okolností

Co pak to, že se z Kena stal přes noc slušňák? Že by dospěl? Nebo snad má doma těhotnou manželku? Pravda, s detaily z jeho soukromého života obeznámení nejsme. I přesto si ale troufáme tvrdit, že k žádnému vyměknutí známého buřiče nedošlo. Důvody, proč ve Francii nepředvedl to co např. v sérii Gymkhana či na úbočí hor ve státě Colorado, jsou podle nás jinde.

Za prvé: Ford GT je unikátní auto postavené pro trošku jiné účely, než na jaké je Ken zvyklý. Prostě "gétéčko" je všechno, jen ne driftovací speciál. Za druhé: Ačkoliv Kenova videa působí mimořádně odlehčeně, jsou vždy prvotřídně připravená jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska povolení ze strany úřadů apod. Ken nikdy nedriftuje za běžného provozu a je možné, že jeho tým ve Francii prostě k podobným skopičinkách nedostal povolení, anebo o něj ani nežádal.

Podtrženo a sečteno, účelem tohoto videa nebylo ukázat Kenovy řidičské schopnosti, ale spíše v běžném provozu představit jedinečný supersport, kterým Ford GT bezpochyby je.

Cílem je elegantní hotel, ve kterém byl ubytovaný vítězný Ford v 60. letech

Kenova projížďka malebnou francouzskou krajinou končí u neméně malebného Hotelu de France v Le Mans. Zde byl ubytovaný tým Ford v 60. letech, tedy v době, kdy Ford GT zažil největší slávu. Ken diváky zve také do břečťanem obrostlého átria hotelu, kde inženýři Fordu v 60. let ladili před závodem speciál GT.



Novinky