Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

04.08.2017

Ford Sierra Cosworth RS500 - exemplář s pořadovým číslem 387/500 se vydražil za 3,5 milionu korun

Z někdejšího etalonu střední třídy, Fordu Sierra, zbyly na silnicích jen zlomky. Většina provozuschopných exemplářů už toho má po 25 a více letech služby hodně za sebou a jejich zůstatková hodnota je skoro nulová. Neplatí to ovšem o mimořádně zachovalém Fordu Sierra Cosworth RS500. Vůz s pořadovým číslem 387/500 s neuvěřitelně nízkým nájezdem 17 tisíc kilometrů se před pár dny prodal v aukci za 114 750 liber, tedy asi 3,5 milionu korun.

Unikátní Sierra coby investice

Sierru Ford vyráběl mezi lety 1982 a 1993. Nejednalo se i nikterak vzácné vozidlo. Z výrobník linek jej sjely miliony kusů. Ovšem Sierra Cosworth RS500 je trochu jiná kapitola. Ford auta vyrobil pouze pět set kusů (proto ta číslovka v názvu). O pohon se staral přeplňovaný dvoulitr od Cosworth s výkonem 224 koní. Auto vystřelilo na stovku za něco málo přes 6 vteřin a po německém Autobahnu či na závodní dráze jste s ním mohli jet až 245 km/h. To všechno v době, kdy v Mladé Boleslavi s velkou pompou odhalovali Škodu Favorit.

Sierra Cosworth RS500 i o něco méně vzácná Sierra RS Cosworth (tu poháněl stejný motor naladěný na 201 koní) jsou dnes ceněnými artikly mezi sběrateli automobilových veteránů. Proto když do aukce organizované Silverstone Auctions zamířil jeden kousek z limitované edice pěti set kusů, bylo jasné, že za hubičku nebude. Odhadoval se nejvyšší příhoz kolem půl milionu korun. Co ale následovalo, překvapilo všechny. Sierra Cosworth RS500 se vydražila za neuvěřitelných 114 750 liber, tedy asi 3,5 milionu korun.

Auto více než čtvrtstoletí stálo

Podle popisu artiklu na webu aukční síně je hlavním důvodem mimořádně nízkého nájezdu to, že auto posledních 26 let stálo. Než zamířilo do aukce, byly vyměněny brzdové kotouče a destičky, palivová nádrž, baterie, rozvody a samozřejmě kapaliny. Poměrně překvapivě pak majitel nechal vůz na původních pneumatikách Dunlop z roku 1987. Sympatické pak je, že původní díly byly uskladněny a prodány coby příslušenství k draženému vozu.

Zdroj foto: SilverstoneAuctions.com



Novinky