Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

21.03.2018

Zelený Ford Mustang na den sv. Patrika

Na den sv. Patrika se na zeleno barví řeky, pivo i jídlo. Lidé na sebe berou zelené oblečení. A letos, zdá se, se svou špetkou do chrámu přispěli i Detroitští. Těsně před 17. březnem totiž Ford poslal do světa zprávu, že rozšíří barevnou paletu, která obléká nový Mustang o zelenou barvu příznačně pojmenovanou Need for Green. A nutno říct, že pony caru setsakramentsky sluší.

Need for Green

Podle německého agrochemického konglomerátu BASF jsou, pokud jde o auta, barvami budoucnosti neutrální barvy a modrá. Ostatně pokud bychom se podívali na reprezentativní vzorek prodaných – ale i třeba na veletrzích vystavovaných aut – běžných automobilek, vévodila by stříbrná, černá a bílá. Prostě barvy, které se nikomu příliš nelíbí, a přesto je všichni kupujeme. Ford se ale rozhodl jít trochu proti proudu, když nedávno představil nový odstín pro svůj Mustang. Zelená barva Need for Green působí velice živě a neotřele. Dost možná má v sobě více energie než červená nebo třeba oranžová barva, byť to je samozřejmě otázka vkusu.

Zelená barva ztrácí na hodnotě pomaleji

Velice překvapivě může působit následující zjištění, že zelená auta ztrácejí hodnotu pomaleji než jiné barvy. Minimálně to tedy tvrdí článek uveřejněný před několika hodinami na serveru autoblog.com. Ten se opírá o data týkající se 2,1 milionů prodaných ojetých vozů modelového roku 2014. Podle nich je nejlepší volbou žlutá barva, kterou následuje oranžová a zelená. Na chvostu se naopak umístila béžová, purpurová a zlatá. Klasiky, které neurazí, tedy černá, bílá a šedá, skončily – nikterak překvapivě – přesně v půlce.

Samozřejmě třeba říct, že údaje se liší v rámci jednotlivých kategorií vozů. Vzhledem k tomu, že jsou některé barvy velmi vzácné (tvoří např. 1 či 2 % z celkových prodejů), mohou zde existovat určité statistické odchylky. Výpovědní hodnotu ale zjištění mají. Analyzovány byly přes 2 miliony aut.

Když už se bavíme o ceně, v tuto chvíli nemáme informace, zda bude zelená barva dražší než jiné barvy. Co naopak víme jistě, je, že “patrikovsky” oděný Mustang dorazí v létě.



Novinky