Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

26. 3. 2018

Modernizované modely Transit Custom a Tourneo Custom

Modrý ovál provedl modernizaci svých oblíbených užitkových modelů Transit Custom a Tourneo Custom. Na první pohled zaujme přepracovaná příď. Nová je maska chladiče, kapota motoru a také xenonová světla. Změna se udála i pod kapotou. Srdcem vozů je nově dvoulitr z nové řady EcoBlue plnící Euro 6.

Jízdní projevy, které jsou stále bližší osobním vozům

Změnám dostála přední část vozu. Nová je kapota a maska. O bezpečnou jízdu nejen v noci se starají xenonová světla, která vůz zatím nenabízel. Ve vyšších výbavových řadách Ford dodává také diody pro denní svícení. Transit Custom a Tourneo Custom se od sebe nově liší tak, že zatímco prvně jmenovaný má masku chladiče skládající se z trojice vodorovných černých lamel, Tourneo Custom má takových lamel pět, navíc v chromovaném provedení.

Po usednutí zaujme nová palubní deska, při pohledu na níž si člověk ani nepřipadá jako v autě, které s trochou nadsázky odveze dva obýváky. U modelu Tourneo potěší také audiosystém s desítkou reproduktorů. A příjemnou vychytávkou je i osmero USB zdířek, čili pro každého pasažéra jedna.

Už minulá generace působila jak na řidiče, tak na pasažéry spíše dojmem velkého osobního auta či SUV než dodávky. A u modernizovaného Transitu Custom and Tourneo Custom šel Ford ještě dál. Možná si ještě vzpomínáte, když jste v dodávkách točili esteticky značně obřezaným a navíc téměř vodorovně umístěným volantem á la autobus. Nic takového v nových užitkových vozech Ford neuvidíte. Nebýt mírně vyššího posedu, dost možná byste si mysleli, že sedíte v osobáku.

Nižší spotřeba a emisní norma Euro 6

Modernizovanou řadu Custom už nepořídíte s naftovou dva dvojkou TDCi. Pod kapotou najdeme už jen dvoulitr z řady EcoBlue. Jedná se o agregát, který Ford sám vyvinul tak, aby splňoval náročnou emisní normu Euro 6. Zákazníkům má přinést o 13 % sníženou spotřebu paliva. Příjemné je také prodloužení intervalu výměny oleje z 50 000 km na 60 000 km. Motor bude laděn do tří výkonových variant – 77 kW, 96 kW, 125 kW. Prostřední verze se bude dodávat také s planetovým automatem. Pokud dáváte přednost klasickému trojšlapu, o přenos výkonu se bude starat šestistupňový manuál.

Pojízdná konferenční místnost

Jednou z mimořádných přednosti Tournea Custom je, že umožňuje otočit o 180 stupňů sedadla ve druhé řadě, čímž dojde k vytvoření jakési mini konferenční místnosti. Sedět proti směru jízdy a přitom s kolegy probírat firemní záležitosti (nebo třeba hrát jako velká rodina dostihy a sázky) navíc jde i během jízdy. Takže než stihnete skoupit všechny herní stáje, jste třeba v Chorvatsku. Sedadla je navíc možné demontovat, částečně demontovat či sklopit. Pak dojde k vytvoření obřího zavazadlového (vlastně spíš nákladového) prostoru.



Novinky