Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

14.05.2018

Hybridní Mustang a F-150 do roku 2020

Kolem 90 % novopečených a bez pochyby spokojených majitelů Fordu Mustang volí pod kapotu osvědčený osmiválec o objemu 5 litrů. Alternativou je pak 2,3l čtyřválec EcoBoost. Chystá se ale změna. Ne, nebojte. Plnokrevný i úsporný agregát zůstanou. Ford nicméně v rámci své hybridní ofenzivy hodlá už do roku 2020 uvést na trh také hybridní verzi ikonického pony caru. A do stejného data se má představit i hybridní pick-up Ford F-150.

Osmiválec s pořádnou porcí točivého momentu

Dá se očekávat, že drtivá nadvláda pětilitrové atmosféry u Mustangu ještě nějaký čas vydrží. Motoristé dychtící po pekelně ostrém svezení ale již brzy dostanou zajímavou alternativu. Nebude jí však nový silně přeplňovaný motor, příp. upravený stávající čtyřválec. Bude se jednat o hybridní verzi. Žádné podrobnosti zatím Ford nevypustil. Jeho představitelné nicméně mluví o tom, že by auto mělo nabídnout výkon osmiválce s důrazem na posílení v nižším spektru otáček.

Hybridní F-150 nabídne mobilní generátor

Jazykem pokerového hráče bychom mohli říct, že v následujících letech půjde Ford all-in do sektoru hybridních a elektrických vozidel (z hlediska pohonu) a do SUV z hlediska tvaru karoserie. Hybridizace se tak nevyhne ani dlouholetému prodejnímu trháku na americkém trhu, pick-upu F-150. Zde bude dle prohlášení Fordu kladen důraz na dostatečný výkon v nízkých otáčkách (je tak možné, že dojde k dalšímu navýšení tažné kapacity vozu). Hybridní F-150 by pak měl nabídnout funkci mobilního generátoru energie.

Hybridních vozy budou mnohem dostupnější

Prozatím jsou hybridní a elektrické vozy z řady důvodů drahé a po ryze pragmatické stránce se vyplatí jen málokomu. To ale chtějí detroitští změnit. Docílit toho chtějí aktivní spoluprací s výrobci klíčových komponent s cílem snížit jejich výrobní náklady a dále využíváním sdíleného designu jednotlivých článků a komponent. Řadu součástek a ústrojí navíc Ford plánuje vyrábět sám a ve velkém, což také přispěje ke snížení ceny a zefektivnění výroby. Cílem je také nadále prodlužovat dojezd elektrických a hybridních vozidel, jelikož dojezd těch současných je pro řadu potenciálních klientů odrazující.



Novinky