Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

20. 8. 2018

Jeden z Fordů GT40, které v roce 1966 vyhrály Le Mans, míří do aukce

Modrý ovál se v roce 1966 nesmazatelně zapsal do historie svým vítězným hattrickem při 24hodinovce v Le Mans, ačkoliv se všeobecně očekával triumf Ferrari. Postaralo se o to několik závodních speciálu Ford GT40, z nichž jeden právě míří do aukce. Auto bylo dobově zrenovováno a očekává se, že jeho výsledná cena zamíří k 10 000 000 dolarů.

Speciál s volantem uprostřed

Závodní speciál byl podle aukční síně RM Sotheby’s pečlivě udržován v autentickém stavu, ve kterém dojel do cíle v Le Mans v roce 1966. Na autě nechybí drobné škrábance a šrámy, ke kterým přišlo během závodění. Samozřejmostí jsou dobové livreje a také plně funkční sedmilitrový osmiválec poskytující téměř 500 koní. Zajímavostí je, že původní Fordy GT40 měly sedadlo řidiče v pravé části kokpitu. Řadicí páka se ale nenacházela vlevo od sedadla (tedy tak, jak to vídáme u vozů s pravostranným řízením), nýbrž vpravo od sedadla. Důvodem byla optimalizace rozložení hmotnosti a tedy lepší jízdní vlastnosti. Za volantem draženého exempláře během Le Mans v roce 1966 seděli Ronnie Bucknum a Dick Hutcherson. Kromě závodní dráhy auto vyhrálo v roce 2003 také první místo na automobilové přehlídce Pebble Beach Concours d’Elegance.

Nejdražší americké auto v historii?

Aukční síň odhaduje konečný příklep ve výši 9-12 milionů dolarů. Pokud vůz této částky dosáhne, prorazí mezi nejdražší americké automobily v historii. Jen pro ilustraci: prvenství zatím drží první Shelby 260 Cobra z roku 1962, kterou se podařilo vydražit za 13 750 000 dolarů a za níž stál legendární Carrol Shelby, zakladatel společnosti Shelby American. Druhé místo patří srovnatelnému Fordu GT40 z roku 1968, jehož majitel zaplatil 11 000 000 dolarů. Třetí příčka patří modelu J Long-Wheelbase Coupe z roku 1931 od zaniklé automobilky Duesenberg. Dost možná ale luxusní Duesenberg z bronzové pozice vyšoupne právě závodní GT40 z roku 1966. Dražba se bude konat 24.-25.8. v kalifornském Monterey.



Novinky