Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

24.10.2018

Na internet se dostaly první fotky nového Focusu ST

Nová generace bestselleru Ford Focus zamířila k zákazníkům v dubnu tohoto roku. Ford již dříve potvrdil, že u nové generace etalonu nižší střední třídy počítá také s verzí ST a vrcholnou RS. Ty zatím ale objednat nelze. A vlastně ani oficiálně nevíme, jak přesně budou vypadat, resp. jaké budou mít pohonné ústrojí. Minimálně u verze ST jsme se ale posunuli výrazně. Na internet se totiž dostaly fotky v podstatě nemaskovaného prototypu.

Nová generace Focusu ST by měla dorazit příští rok

Sportovně ladění fanoušci Fordu Focus si budou na verzi ST muset počkat do příštího roku. Ovšem soudě podle fotek a také technických parametrů se čekání vyplatí. Přepracovaný podvozek a zavěšení přinesou 20% zvýšení torzní tuhosti karoserie. A zvýší se i výkon a točivý moment. Přesné údaje ale zatím nemáme. A s jistotou ani nevíme, který agregát pod kapotu sportovně střiženého “fouska” zamíří. Spekuluje se, že by se o pohon mohl starat přeplňovaný čtyřválec z končící generace Focusu RS. Jeho 350 koní si ale s velkou pravděpodobností neudrží, a to zejména díky předního náhonu (pro takové případy je tady ale třeba firma Mountune). Ovšem i výkon kolem 280-300 koní zní u auta s odhadovanou startovací cenovkou kolem 700 tisíc korun velice slibně. Nutno ale dodat, že není vyloučené ani pokračování a přeladění stávajícího dvoulitru.

Focus ST je populární i ve své naftové verzi, která by měla zůstat zachovaná i u nové generace. Výkon dieselového motoru bude ale o poznání nižší, pravděpodobně kolem 200 koní.

Focus RS jako hybrid?

Královský Focus s nálepkou RS dorazí taky. Dost možná to ale nebude dříve než v roce 2020-2021. Vzhledem k výkonovým parametrům dosluhující generace je jasné, že motor musí posílit k hranici 400 koní. Podle (patrně dobře obeznámeného) zdroje by této hodnoty mělo být dosaženo kombinací přeplňovaného dvoulitru a elektromotoru. Ano, slyšíte dobře. Nový Focus RS bude dost možná hybridní vůz, a to takový, který na stovku odsprintuje za 4 vteřiny. Auto by zároveň mělo půl metráku zhubnout, což se projeví kromě vylepšených jízdních vlastností i na nižší spotřebě paliva (která ani u končící generace není, s ohledem na dravost Focusu RS, nikterak závratná – činí pouhých 7,7 litrů na 100 km).



Novinky