Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

24.10.2018

Ford F-Vision je ráznou odpovědí na autonomní tahač od Tesly

Automobilka Tesla Motors má pověst motoristického vizionáře. Kromě osobních elektromobilů se do médií mnohokrát dostala i v souvislosti se svým autonomním tahač Tesla Semi, pravděpodobně mediálně nejpropíranějším modelem svého druhu. Divize Fordu vyrábějící těžká nákladní auta včetně nedávno oceněného tahače F-Max 1850T ale na nedávno proběhnutém IAA v Hannoveru přišla s velmi silnou odpovědí s názvem F-Vision.

Řidič může spát i během jízdy

Automobilový svět se prostřednictvím autonomizace odlidšťuje. Nesnažme se hodnotit, zda je to dobře, či špatně. Jde o prosté konstatování faktu. Autonomizace se týká osobních ale také nákladních aut s tím, že již existuje několik prototypů různých značek testovaných, mimo jiné, i v reálném provozu (zatím vždy za přítomnosti člověka). Se svou troškou do mlýna nedávno přišel také Ford, a to prostřednictvím futuristického konceptu označeného jako F-Vision. Koncept má vynikat naprosto mimořádnou aerodynamikou, které je kromě kapko-vajíčkovitého tvaru dosaženo např. i použitím kamer místo zpětných zrcátek. Samozřejmostí jsou LED pásy namísto konvenčních světel. A z kapoty zmizelo i logo automobilky Ford, modrý ovál. Ten byl nahrazen nápisem Ford tvořeným, jak jinak, taktéž z LED pásů.

Koncept bude podle všeho čistě elektrický, to znamená nebude za žádných okolností nikdy produkovat přímé emise. Pokročilé autonomní řízení má být schopné kompletně převzít kontrolu nad celou soupravou. Řidič (pokud vůbec nějaký bude, patrně ale ano) si tak může během jízdy (nebo přinejmenším na některých částech trasy, např. dálnicích) za jízdy dopřát šlofíka.

Žádné bližší informace uvolněny nebyly. Nevíme, jaké baterie by tahač živili, neznáme aerodynamický odpor, odhadované náklady na vlastnictví ani nástřel ceny. I přes informační vákuum se nám ale studie jeví jako strhující a podstatně futurističtější než třeba Tesla Semi. Nechme se tedy překvapit.

Zdroj foto: maxim.com



Novinky