Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

6. 6. 2014

Land Rover Defender již 8 let s motorem Ford pod kapotou

Třebaže se to jen velmi málo ví, pod kapotou legendárního Land Roveru Defender se již přes osm let nachází agregát vyvinutý a vyráběný automobilkou Ford. Od roku 2011 pak jde o modifikovanou dva dvojku splňující přísnou emisní normu Euro 5. 

Pod kapotou Defenderu došlo k revoluci. Zvenku se však vůz změnil jen minimálně

Land Rover si motory několik desetiletí vyvíjel sám. I přespár drobností šlo o relativně bytelné a spolehlivé pohonné jednotky, které ale měly jeden zásadní problém. Produkovaly mnohem větší emise, než které připouštěly euronormy. V roce 2006 - tehdy mimochodem modrý ovál od BMW odkoupil zadluženou britskou značku - tedy padlo rozhodnutí, že se bude dnes téměř mýtický terénní vůz osazovat novým úspornějším a ekologičtějším dieselovým motorem. Šlo přitom o modifikovanou dva čtyřku Duratorq používanou např. v Transitu.

Ford pomohl udržet Defender na trhu. Vozy nesplňující normu Euro 5 se totiž nesmí prodávat

Ekologicky uvědomělé mechanismy EU daly během své existence nůž na krk řadě automobilek. Ty totiž, neupraví-li své vozy tak, aby splňovaly dané normy, na trhu nemohou figurovat. Z evropského tržního prostoru tak někteří výrobci své modely dokonce úplně stáhli. Podobné a nutno říct že poměrně bezprecedentní nebezpečí přitom hrozilo i legendárnímu Defenderu. V roce 2011 tak byl představený Defender s moderní úspornou a nízké emise produkující pohonnou jednotkou Duratorq o objemu 2,2 litru a výkonu 122 koní, která vyhovuje standardům Euro 5.

Ford značku prodal před šesti lety. Jeho motory se ale používají stále

V roce 2006, kdy se forďácké agregáty začaly do Defenderu montovat, se poměrně hojně mezi zarytými fanoušky značky objevovaly obavy ohledně kvality a spolehlivosti nového pohonného ústrojí. Motory ale nezklamaly a do vozu se montují stále, a to i přesto, že Ford není majitelem Land Roveru již šest let.

Zdroj foto: cars.co.za



Novinky