Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

11. 6. 2014

Na nový Focus RS si ještě počkáme

Pokud jste si brousili zuby na nejostřejší verzi Focusu, máme pro vás dobré i špatné zprávy. Po téměř čtyřech letech dohadů a nejistoty, zda vůz vůbec vznikne či zda místo něj Ford nepostaví raději Fiestu RS, je jasné, že "eresko" nakonec bude. Bohužel si ale dá načas. Na pulty prodejců dorazí až v roce 2016.

U Fordu se čeká, s čím přijde konkurence

Není úplně jasné, co stojí za dalším odkladem oficiálního představení Focusu RS nové generace. Dost možná svoji roli hraje i perfekcionismus vedení. Když světlo světa spatřila předchozí generace, automobilová veřejnost nad více než 300koňovou předokolkou žasla. Od té doby se ale mnohé změnilo. Focus RS tak do určité míry přišel o svoji jedinečnou pozici. A to si samozřejmě nechtějí nechat u Fordu líbit. Proto se v současné době pracuje na voze, který by svoji prvotřídnost obhájil. Když k tomu připočteme ještě několik dlouho avizovaných premiér, které se mají odehrát příští rok (např. Honda Civic Type R), pak je určitá taktická prokrastinace na straně modrého oválu pochopitelná.

Pětiválec od Volva nahradí EcoBoost. Bude silnější a přitom úspornější

Ford dá v novém Focusu RS vale osvědčenému a pro ostrou jízdu překopanému pětiválci od Volva. Nahradit jej hodlá čtyřválcovou dva trojkou vlastní produkce. Půjde přitom o přeplňovaný agregát z rodiny EcoBoost, který nabídne velmi libových 335 koní (asi o 30 více než současný RS). Ford koketoval také s myšlenkou hybridu či čtyřkolky, z finančních důvodů se však nejspíš nedočkáme ani jednoho.

Ford si chce udržet titul nejrychlejší předokolky světa

Focus RS, nejsilnější předokolka na evropském trhu, je vybavena revolučním zavěšením kol RevoKnuckle. Tradičně používané vzpěry MacPherson tak u "ereska" nenajdeme. Rozdíl mezi těmito dvěma koncepcemi je v tom, že RevoKnuckle narozdíl od MacPhersonů využívá paralelního svislého čepu, jehož osa se přiblížila ose kola téměř o polovinu. Podobně jako u zavěšení trojúhelníkovými rameny je pro RevoKnuckle typická oddělená osa řízení. Tato technologie sice pohon všech kol stoprocentně nenahradí, nicméně stinné stránky pohonu předních kol Focusu RS poznáme jen při opravdu agresivní jízdě.

Tentýž motor poputuje i do Mustangu

Ford neplánuje již vyvíjený čtyřválec použít pouze ve Focusu. Osazen by jím měl být i nový Mustang, ve kterém nahradí těžký a zastaralý šestiválec. Libové na této pohonné jednotce je, že i přes vysoký výkon by její kombinovaná spotřeba měla být při standardní jízdě pouhých 8 litrů. Ostatně, jde přece o EcoBoost. Otázkou samozřejmě je, kdo si koupí Focus RS, aby s ním jezdil standardně.

Nabité auto pod milion? Třeba nový Focus RS

Ford si za nový Focus RS v základní výbavě - co si pod tímto termínem představit zatím nevíme - řekne pravděpodobně kolem 900 tisíc korun. To je přitom malinko méně, než kolik se odhadovalo ještě asi před půl rokem. Jistě, stále se nebavíme o žádné lidovce. Ovšem nutno říct, že jízda s Focusem RS je už u současné generace brutálně zábavná, pětiválec Duratec sukuje střeva téměř na jakýkoliv převod, mimořádně tvrdý podvozek pak drží i za podmínek, kdy se to může zdát za hranicí fyzikálních zákonů.

Focus RS je větší raritou než Impreza STi od Subaru či Lancer Evo od Mitsubishi

Koncepčně jsou sportovní legendy Impreza STi či Lancer Evo ve srovnání s Focusem RS někde jinde už jen proto, že jde o plnohodnotné čtyřkolky. Díky revoluční technologii RevoKnuckle, nekompromisně foukanému čtyřválci poskytujícímu pořádně bujné stádo ořů a skvěle vyladěnému podvozku Focus za legendami od Subaru či Mitsubishi rozhodně zaostávat nebude. Focus RS navíc může být tajným trumfem u zákazníků hledajících neokoukanou exkluzivitu. Focus je sice nejprodávanější vůz na světě, ovšem ve verzi RS jej člověk vidí málokdy. To už i nejostřejších Imprez STi je na silnicích více.

Zdroj foto: fordcarsblog.com



Novinky