Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

13. 6. 2014

Mastodont F-650/750 přišel z posilovny. Je ještě silnější

Nová generace velkých užitkových vozů řady F-650 a F-750 již dostala konečné obrysy. Můžeme se dočkat několika překvapení týkajících se jak designu tak technických specifikací. Přepracován byl např. slavný dieselový osmiválec Power Stroke - u nové generace bude nabízen ve třech výkonových variantách. V každé z nich se na něj bude vztahovat bezkonkurenční záruka na 250 tisíc mil (téměř 400 tisíc kilometrů). Z pod kapoty ale nezmizel ani osvědčený desetiválec o objemu 6.8 litrů, který může být továrně upraven ke spalování LPG/CNG.

Dieselový V8 Power Stroke: těžko se vylepšuje něco, co je skoro dokonalé. 

Nová generace velkých užitkových modelů F-650/F-750 bude osazena lehce přepracovaným naftovým osmiválcem označovaným jako Power Stroke. K zásadním změnám u agregátu nebyl důvod, první generace se totiž mimořádně osvědčila. Ostatně jinak by si modrý ovál nemohl dovolit na pohonné ústrojí vozu poskytovat bezkonkurenční pětiletou záruku až do 250 tisíc mil. Zpřevodování označované jako TorqShift je pak u vozu samozřejmě automatické a šestistupňové.

Vůz je echt Ford. Automobilka si sama vyvíjí a vyrábí i motor a převodovky

Hnací ústrojí vozu je unikátně fordovské. Ostatní automobilky si totiž převodovku i motor nechávají vyrábět u externích firem. Výhodou tohoto přístupu je zajištění bezproblémové kompatibility motoru a převodovky s jakýmkoliv nastavením podvozku či s jakýmikoliv jeho komponenty.

Starý dobrý Power Stroke omlazený moderními technologiemi

Mezi hlavní inovace na agregátu Power Stroke patří zejména uvedení motorového bloku vyrobeného z tzv. červíkovitého grafitu. Ten redukuje hluk, vibrace a všeobecně chod motoru kultivuje. Zajímavým a v daném segmentu unikátním technickým řešením je pak umístění výfuku vnitřně mezi válci a písty s tím, že přívod vzduchu je naopak posazen externě. Inženýři Fordu pak dále zapracovali na co možná nejefektivnějším odstranění turbo efektu pomocí zkrácení dráhy, kterou musí urazit nasávaný vzduch mezi výfukovým systémem a turbem nacházejícím se mezi řadami válců. To totiž umožní odizolování nejteplejších částí motoru, čímž se zvyšuje výkon a snižuje spotřeba.

Jedničkou na trhu už skoro tři desítky let 

Model F-650 sice z hlediska dlouhodobé popularity mírně zaostává za menším F-150, výrazně ale překonává konkurenci. Již téměř tři desetiletí totiž představuje nejoblíbenější vůz v daném segmentu a změna trendu se neočekává ani v nejbližší budoucnosti.

Obrovská variabilita a nepřeberné množství modifikací

Nový F-650 se bude stejně jako jeho předchůdce dodávat ve třech rozvorech označovaných jako Regular Cab, SuperCab a Crew Cab. Volit samozřejmě bude možné i mezi několika podvozky. Novinku bude krátké provedení označované jako "traktor" určené pro tahání návěsů.

Technické vychytávky jako u osobních vozů

Ačkoliv se F-650/F-750 řadí spíše mezi nákladní vozy, posádka si bude moci užívat podobného komfortu, jakému se motoristé těší u osobních vozů Ford. Nový interiér tak bude komfortnější, chybět nemohou ani zábavný a bezpečnostní systém SYNC či třeba aplikace pro monitoring vozového parku. Vůz by se měl začít prodávat zhruba za rok.



Novinky