Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

26.06.2014

Nový model Ford Edge od příštího roku v Evropě. Seznamte se

V souvislosti s globalizací svého modelového portfolia označované jako One Ford přislíbili u modrého oválu začít v Evropě prodávat i prozatím ryze americké vozy. Jedním z nich je právě velké SUV Edge. Elegantně ale přitom jednoduše střižený velký vůz bude představovat alternativu jednak vybraným modelům prémiových výrobců ale hlavně se postaví do přímého souboje s velkými SUV od Hyundaie.

Ford chce Edge představit v Evropě už skoro tři roky. Až nyní se ale definitivně pochlapil

Ve skutečnosti není odhalení nového trumfu automobilky s modrým oválem na kapotě až takovou novinkou. Ford si totiž s touto myšlenkou pohrává už alespoň dva roky s tím, že již začátkem minulého roku bylo v podstatě rozhodnuto. V jednání bylo pouze vhodné načasování - které mimochodem stále není úplně jasné - a pak také určité detaily (např. jaké motorizace půjdou na trh, jak budou koncipovány jednotlivé výbavové stupně). Důvodem je kromě snahy přetáhnout k sobě zákazníky prémiových automobilek také rozmach asijských výrobců z posledních let, především pak Hyundaie. Pokud jde o Hyundai, tak ačkoliv její vlajková loď ix55 rozhodně nepatří mezi prodejní trháky, určité sousto si z tržního koláče na úkor především německých exkluzivních výrobců ukousla. A Ford by se rád pokusil o totéž.

Jablko nepadlo daleko od stromu...

Nové velké SUV by mělo vynikat, ostatně jako všechny další Fordy, mimořádnými jízdními vlastnostmi, vyspělými technologiemi, se kterými se setkáváme spíše u luxusních vozů, a samozřejmě bohatým vnitřním prostorem a pohodlím. Ve srovnání třeba s Hyundaií se tak určitě můžeme těšit na jistější a tvrdší podvozek, prožitek z jízdy pak umocní ještě revoluční systém adaptivního řízení.

Američan, který se musel aklimatizovat

Řekněte totéž Američanovi a připravte se, že na vás bude zírat jako na nejzvláštnějšího člověka na světě. Ačkoliv zatím definitivní rozhodnutí nepadlo, je možné, že se bude minimálně v prvním roce své evropské existence Ford Edge prodávat výhradně s naftovými motory pod kapotou. Zda je to správné rozhodnutí, na kterém automobilka v budoucnosti nic nezmění, je předčasné tvrdit. I přes neutuchající oblibu nafty na starém kontinentě by se ale možná některý ze silnějších EcoBoostů v autě rozhodně neztratil. Jisté je ale zatím jen to, že se ve voze objeví dvoulitr Duratorq ve dvou výkonových variantách, 132 kW a 154 kW. V prvním případě je bude na kola přenášet šestistupňový manuál, v případě druhém automat řady PowerShift s možností řazení pod volantem.

Výkladní skříň automobilky

Vzhledem k tomu, že se Ford chce prostřednictvím modelu Edge postavit proti prémiovým automobilkám, musí přijít s nejlepším, co má. Edge by se tak měl stát jakousi výkladní skříní automobilky, ve které by neměly chybět snad všechny technologie, které společnost nabízí, a to včetně výše uvedeného systému adaptivního řízení.

SUV frčí...a frčet asi ještě dlouho budou

Automobily SUV jsou miláčky aktuálního motoristického světa. Spekulace o důvodech této skutečnost by zabrala nespočet stran, shrňme tak zde pouze fakta: v současné době mají SUV v Evropě 19% tržní podíl. V budoucnosti by se přitom toto číslo mělo postupně zvyšovat. Pokud jde o Ford, tomu se v globálním měřítku podařilo jen v loňském roce prodat na 1,2 milionu SUV automobilů, což představuje oproti roku 2012 nárůst o velice zajímavých 38%. Rekordní čísla přitom automobilka očekává i za rok 2014. Celkově se tak dá říci, že ignorovat zvyšující se popularitu zvýšených vozů by bylo z pohledu automobilek trestuhodné. Premiéru modelu Edge je tak třeba brát i z tohoto pohledu.



Novinky