Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

28. 6. 2014

Naftový Focus ST se představuje. První objednávky už letos

Jedním z největších trháků aktuálně probíhajícího Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu bude asi představení naftové verze Focusu ST. Ford tímto krokem reaguje na rostoucí poptávku evropských zákazníků po silných a přitom úsporných naftových vozech. V nabitém konkurenčním prostředí si to rozdá třeba s Golfem GTD anebo Octavií RS TDI.

Časy se mění...

Někteří tradičně orientovaní motoristé by mohli tvrdit, že jsou pojmy "sportovní vůz" a "dieselový motor" v rozporu. I kdyby tomu tak ale bylo - jasně, vznětový agregát má specifické vlastnosti a nikdy jej nebude možné vytáčet tak jako benzín - neoddiskutovatelné je jedno. Evropané naftu chtějí, ať už je to kvůli nižší spotřebě či zátahu od nízkých otáček, díky kterému není nutné příliš podřazovat. Automobilky tak nemají žádnou jinou možnost než jim jejich tužby vyplnit.

Sporťák se spotřebou hluboko pod 5 litrů

Srdcem právě představené, byť již nějakou dobu avizované, novinky je upravený dvoulitr TDCi. Agregát, který Ford běžně používá v řadě svých modelů, inženýři vyladili na pěkných 185 koní. To sice není stádo, které by mělo sportovně laděnému fanouškovi způsobit závratě. I tak to ale na konkurenci bohatě stačí. Co je ale nejhlavnější: tabulková spotřeba vozu se má pohybovat kolem pouhých 4,4 litrů. A to je na vozítko, které dá stovku za zhruba 8 vteřin, více než libová hodnota.

S novým Focusem si konstruktéři docela pohráli

Nový Focus, který se na pultech autosalonů objeví příští rok, označuje modrý ovál za facelift. Přitom se do určité míry jedná vlastně o novou generaci vozu. Demonstrujme si to třeba právě na novém Focusu ST. Ten totiž prošel jednak změnami vzhledu - exteriéru nově dominuje astonmartinovská tlama, výraznější nárazníky či agresinější kola, interiér pak zaujme volantem se zploštělou spodní částí či střídměji vyhlížející multimediální středovou konzolí. Zároveň si ale konstruktéři pohráli i s technikou. Nové "estéčko" sedí na vylepšených pružinách a tlumičích, změny se ale udály i na posilovači řízení. Vůz by tak měl zatáčet ještě ochotněji a bezpečněji než předchůdce. Horkou novinkou pak bude třístupňový stabilizační systém.

Po všech stránkách vozidlo

O technologické vyspělosti vozů Ford toho bylo napsáno mnohé. Jen pro úplnost tak zmiňme třeba multimediální systém SYNC 2 s osmipalcovým dotykovým displejem, USB nabíječku na místě řidiče, vyhřívaný volant, LED diodová potkávací světla či zadní parkovací kameru.



Novinky