Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

7. 8. 2014

Evropská premiéra nového Mondea v říjnu. Bude i hybrid

Dlouho očekávané a ještě déle odkládané představení nové generace Fordu Mondeo v Evropě se stane skutečností v říjnu tohoto roku. Na český trh vlajková loď modrého oválu zamíří patrně v listopadu. Těšit se můžeme na úsporné motory EcoBoost, nebývale bohatou výbavu a také hybridní verzi. V průběhu příštího roku by se měla objevit dokonce verze plug-in hybrid a také čtyřkolka.

Mondeo patří ve střední třídě mezi nejoblíbenější vozy

První Mondea se na silnicích objevila v první polovině 90. let. Od té doby si vůz vysloužil oblibu mezi manažery, rodinami ale i jednotlivci, kteří preferují jistotu a bezpečí velkého silného vozu. Obří zavazadlový prostor, který je navíc mimořádně dobře přístupný, učaroval i nespočtu řemeslníků. Těm Mondeo v podstatě nahrazuje dodávku. Zda na úspěch předchozích generací naváže i ta nově příchozí, je těžko říct. Každopádně k tomu má ale všechny předpoklady. Auto bude prostorné, bezpečné, nabídne řadu moderních technologií, se kterými se setkáváme spíše u prémiových značek, kompromisy nebyly dělány ani v oblasti podvozku a tudíž jízdních vlastností. Mimořádně úsporné motory pak dokáží, že vlastnictví velkého vozu nemusí být nutně výsadou vysokopříjmových osob.

Auto se bude vyrábět jako kombi, sedan a liftback

Svou karosářskou filozofií nové Mondeo plynule naváže na své předchůdce. Dodávané totiž bude ve verzi kombi, liftback a sedan. Co se týče jednotlivých výbavových stupňů, není zatím úplně jasné, který z nich bude co zahrnovat. I základní verze Trend by ale měla být poměrně bohatá.

Pod kapotou osvědčení pracanti i novinky 

Pod kapotou Mondea by měly zůstat přeplňovaný dvoulitr a jedna šestka, které známe již ze současné generace. Novinkou bude jedenapůllitrový EcoBoost o výkonu 110 kw a také drobný tříválec 1.0, trojnásobný vítěz ankety Mezinárodní motor roku. Již z kraje by měl být "monďas" prodáván i jako hybrid (podporu zde bude dělat dvoulitrová atmosféra), plně elektrická verze označovaná jako Energi přivrčí asi až během roku příštího. Řidič hybridního Mondea bude pomocí pedálů sedlat stádo 188 koní, které jej na stovku dostane asi za 9 vteřin. Během příštího roku bychom se měli dočkat také čtyřkolky. Příznivci nafty se mohou kromě osvědčených klasik těšit také na novinku ve formě 1.5 TDCi. Mondeo osazené tímto motorem by mělo mimo město jezdit i za méně než 4 litry nafty. A to je na téměř pět metrů dlouhý koráb zatraceně dobré číslo.

První model v rámci prémiové divize Vignale

Na rostoucí popularitu prémiového segmentu modrý ovál reaguje prostřednictvím uvedení své vlastní luxusní divize VignaleFord Mondeo Vignale tak bude lákat, mimo jiné, na mimořádně bohatou výbavu, reprezentativní vzhled a také možnosti individualizace vozu (např. vícebarevný interiér přesně podlé přání zákazníka).



Novinky