Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

08.09.2014

Z třídveřového rošťáka hatchback. Je tady nový Ford Ka

Když Ford v roce 1996 představil svůj minimodel Ka, vysloužil si poměrně emotivní reakce. Ostatně tato premiéra ani jinak dopadnout nemohla. Roztomilé autíčko člověk buď miloval, anebo nenáviděl. Jeho linie byly tak nevšední a typické, že vlastně jakýkoliv mezistupeň vylučovaly. O 13 let později pak spatřila světlo světa druhá generace. Ta se sice hodně změnila - opticky i mechanicky - koncepcí mělo ale pořád jít o malé hravé auto se třemi dveřmi. Třetí generace "káčka" však s největší pravděpodobnostní tomuto dědictví dá vale úplně. Z malého rošťáka se totiž patrně stane klasický hatchback, jehož tělem bude výhradně pětidveřová karoserie.

Vůz viděli poprvé v Brazílii. Měl by se ale dostat na globální trhy

Premiéru si nový Ford Ka odbyl v Brazílii, kde se zanedlouho i začne prodávat. Jak to s ním bude v Evropě, zatím není zcela jasné. Ford se ale nejspíš bude snažit z něj udělat globální model. Přibližně do dvou let by se tak vůz mohl dostat i k nám do Evropy. Otázkou ale je, v jaké cenové kategorii se o naši přízeň bude ucházet. Ford se již nechal slyšet, že o segment nízkonákladových vozů příliš zájem nemá. Proti levným modelům od Renaultu či Dacie tak nejspíš asi nepůjde. Zájemci se proto musí připravit na základní cenovku minimálně na 200 tisících korunách. Odměnou ale bude podle všeho poměrně bohatá výbava (systém SYNC, elektricky ovládaná okna i víko zavazadlového prostoru, kontrola trakce atd.) a samozřejmě pětihvězdičková bezpečnost.

Pod kapotou asi jednolitr EcoBoost. Ostatní motorizace jsou ale zatím ve hvězdách

Brazilský model bude pohánět buď jednolitr s proměnným časováním ventilů Ti-VCT (63 kW) anebo jedenapůllitr řady Sigma. Ten umožňuje současné spalování benzínu a ethanolu v jakékoliv kombinaci. Ovšem to se bavíme o "káčkách" za velkou louží. Na starém kontinentě bude situace určitě jiná. Vozítko bude nejspíš pohánět malý oceňovaný EcoBoost 1.0. O dalších motorizacích ale zatím těžko spekulovat.

Evropská premiéra v roce 2016?

Minimálně do roku 2016 by z pultů prodejců neměla zmizet současná generace Fordu Ka. Příchodu nástupce totiž zatím brání kromě absence homologačních zkoušek i nedořešená cenová politika (a tudíž případná konkurenceschopnost). Další kapitolou by pak mohlo být poprvé v historii modelu (pokud nepočítáme kabriolet a speciální sportovní verzi StreetKa) uvedení více typů karoserie. Ovšem to jsou zatím pouze dohady.



Novinky