Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

19. 9. 2014

Nový S-MAX odhodil kabát. Do prodeje zamíří příští rok

První generace velkého MPV S-MAX spatřila světlo světa v roce 2006 a prodává se až dodnes. Nástupce už si ale brousí zuby na převzetí štafety. Ptáte se, jaký bude? Zajímá vás, jestli se bude od svého předchůdce nějak odlišovat? 

O novém S-MAXu sice zatím nevíme úplně všechno, jisté jsou ale jeho motorizace, verze 4x4 a hlavně konečná podoba. Vozu dominuje "astonmartinovská" tlama, na bocích jsou patrné prolisy a "výdechy", zajímavě zkosená záď pak umně maskuje velikost.

Ford S-MAX: unikátní kombinace prostoru a požitku z jízdy

Vozů kategorie MPV existuje celá řada. S-MAX od Fordu je ale jedinečný tím, že kromě prostoru a bezpečnosti umí jízdou bavit. Automobilka jej tak řadí nikoliv do kategorie klasických velkých vozů MPV ale spíše do segmentu SAV (sports activity vehicles). Faktickým zakladatelem tohoto segmentu je přitom právě v roce 2006 představený Ford S-MAX. Kromě štědré porce vnitřního prostoru, do kterého se vleze až 7 cestujících anebo také pěkně velká řádka nákupních tašek, totiž umí S-MAX učarovat i jistým podvozkem, perfektní zpětnou vazbou a celkově vynikající ovladatelností.

První generace najde nástupce po dlouhých 9 letech. Stále je ale o ni velký zájem

Stávající dosluhující generace vozu je v prodeji od roku 2006. To se sice zdá být - i přes lehký facelift, který přišel o 4 léta později - v kontextu moderního automobilismu jako věčnost. Na druhou stranu proč měnit něco, co funguje a co se těší všeobecné oblibě? O té svědčí i poměrně vysoké ceny ojetin. Model S-MAX je pak pro Ford důležitý ještě z jednoho důvodu - byl to právě on, kdo dal konceptu Kinetic Design reálné obrysy.

Vyspělý a bohatě vybavený vůz

Nebude toho málo, s čím na nás nová generace oblíbeného SAV přijde. Jen namátkou můžeme z vychytávek, se kterými na nás už za několik měsíců S-MAX vybafne, zmínit třeba:

  • obří panoramatickou střechu
  • elektricky ovládanou druhou a třetí řadu sedadel (systém Easy Fold)
  • vyspělé bezpečnostní systémy (sledování mrtvého úhlu, automatické podélné parkování, kontrola vybočení z jízdního pruhu atd.)
  • systém Adaptive Steering měnící převod řízení v závislosti na aktuální rychlosti
  • mimořádnou versatilitu vnitřního prostoru. Ten je možné konfigurovat do 32 různých kombinací
  • vyhřívání a chlazení předních sedadel. Ty pak nabídnou i masážní funkci
  • systém SYNC druhé generace
  • mimořádně výkonná světla s technologií Glare-Free Highbeam
Základní motorizací bude 1.5 EcoBoost. 


Pro většinu z nás bude asi jedna pětka pod kapotou velkého S-MAXu překvapením. Ovšem vzhledem k tomu, čeho jsme byli svědky u jiných modelů (Mondeo se například bude nabízet i s jednolitrem pod kapotou), nepůjde o nic extra převratného. Downsizing je prostě aktuálním trendem a patrně ještě nějaký čas bude. I přes nevelké rozměry ale není nově vyladěný EcoBoost žádný šnek. Jeho pěkných 160 koní se spokojí se zhruba 6 litry benzínu a vůz bez problémů rozjedou na více než 200 km/h. A to není vzhledem k rozměrům vůbec špatné. Pokud byste však chtěli něco peprnějšího, nabízí se dvoulitr taktéž řady EcoBoost (177 kW).

Většina zákazníků dá asi přednost naftě

Evropští šoféři si potrpí na dieselové motory, které jim samozřejmě nabídne i nový S-MAX. V jeho útrobách se bude nacházet osvědčený dvoulitr Duratorq ve třech výkonnostních verzích - 120, 150 a 180 koní. S výjimkou nejslabší verze jej bude možné kombinovat kromě manuálu i s dvouspojkovým automatem PowerShift.

Je libo pohon všech kol? Máte jej mít

Ford vyslyší přání zákazníků a nabídne - ostatně stejně jako třeba u nového Mondea - i S-MAX ve verzi s pohonem všech kol. Ať už tedy tuto vychytávku berete jako důležitý prvek aktivní bezpečnosti anebo se jen potřebujete v zimě dostat do zasněženého kopce, dočkáte se.



Novinky