Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

26.09.2014

Turba k oceňovanému motoru 1.0 EcoBoost budou z Trutnova

Společnost Continental, která pro několikrát oceněný jednolitr EcoBoost vyvinula a vyrábí turbodmychadla, se rozhodla jeho produkci přesunout z Německu do Podkrkonoší. Postupně by se zde chtěla dostat až na výrobní kapacitu 2 milionů kusů za rok. Trutnovský závod zaměstnává bezmála 800 lidí. Celý koncern Continental v rámci ČR pak asi 13 000 osob.

Continental přesunuje výrobu klíčového komponentu na východ

Aktuálně pocházejí všechna turbodmychadla ke třikrát oceněnému jednolitru EcoBoost z města Lahr ve spolkové zemi Badensko-Württembergsko. Zde je vyrábí partnerská firma Schaeffler. To se ale podle všeho velice brzy změní. Výroba tohoto klíčového komponentu se totiž brzy stane zodpovědností trutnovského závodu, jehož celková užitná plocha se mimochodem pohybuje kolem 25 000 čtverečních metrů (téměř 15 000 pak připadá na čistou výrobní plochu). Instalována zde byla zcela nová a technologicky mimořádně vyspělá výrobní linka, která umožní plně automatizovanou výrobu. Konvenčně se však turbodmychadla stále sestavují v rámci několika kroků.

V Trutnově automobilové součástky umí

Trutnovský závod má s výrobou autosoučástek bohaté zkušenosti. Vyrábí se zde, mimo jiné, např. komponenty pro recirkulaci výfukových plynů, vysokotlaká čerpadla, snímače vysokého tlaku či třeba inteligentní aktuátory. Mimořádné kompetence závodu pro mechanické součástky tak byly rozhodujícím faktorem pro zavedení nové výroby. Ostatně jak říká, Udo Schwerdel, vedoucí výrobní linky turbodmychadel, "turbodmychadla jsou velmi náročné mechanické komponenty, pro jejichž výrobu nabízí Trutnov ideální předpoklady. Nejlepším důkazem je úspěšné a naprosto bezproblémové zahájení výroby." Pokud jde o produkt jako takový a výrobní procesy, dodává Schwerdel: "design tohoto turbodmychadla se opírá o obsáhlé studie FMEA týkající se analýzy zdrojů chyb, jejichž výsledky jsme důsledně promítli do výroby. Díky plně automatizované výrobě a inteligentním způsobům zajištění stanovují naše turbodmychadla nové standardy v kvalitě a robustnosti. Navíc tato výrobní koncepce výrazně snižuje náklady."

Jednolitr EcoBoost je trojnásobným premiantem

Jednolitrový tříválec EcoBoost poskytující výkon standardního motoru 1.6 je trojnásobným vítězem ankety International Engine of the Year. Vyhrát dvakrát za sebou se již několika výrobcům povedlo i dříve. Hattrick motoru EcoBoost je ale zatím zcela unikátní a bezprecedentní. Třeba se mu totéž povede i příští rok a posune tím zase hranice možného o něco dále.

Turba jsou potřeba do moderních nízkoobjemových motorů. Ty si díky nim udrží velký výkon

Jen minimum komponent si v rámci automobilového průmyslu může užívat přetlak poptávky nad nabídkou. Hlavní roli na této skutečnosti přitom hraje downsizing. V rámci snižování provozních nákladů u nových aut a také zátěže životního prostředí se výrobci snaží pohonné jednotky co možná nejvíce zmenšovat. Pro zachování výkonu je ale třeba nedostatek objemu kompenzovat právě turbodmychadlem. Tato specifická část automobilového sektoru tak minimálně v nejbližší době určitě poroste.



Novinky