Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

24. 10. 2014

Nový Focus už sjíždí z výrobních linek. Těšíte se?

Již zanedlouho se na našich cestách objeví první exempláře nové generace nejprodávanějšího vozu světa, Fordu Focus. Ten se asi před 10 dny začal vyrábět v německém Saarlouis. Vůz se bude montovat hned v osmi továrnách po celém světě a plánovaná roční produkce bude činit 1,5 milionu kusů. Od roku 1998, kdy Focus volně nahradil dosluhující model Escort, se jej prodalo na 12 milionů kusů, z čehož více než polovina připadla na Evropu.

Vůz se bude prodávat (i vyrábět) po celém světě

Produkci nového Focusu bude zajišťovat hned osm velkých továren strategicky rozmístěných po celém světě. Kromě Německa se bude vůz montovat v Argentině, v Číně, v Rusku, na Tchaj-wanu, v Thajsku, v USA a také ve Vietnamu. Oficiálně pak bude distribuován do 140 zemí světa. V rámci neoficiálního dovozu si jej ale užijí i v řadě dalších zemích. Nový Focus je tak zářným příkladem globální strategie One Ford.

Vyspělé technologie jsou u Fordu standardem

Od nového Focusu mohou zákazníci očekávat přesně to, na co byli zvyklí i u minulých generací. Prvotřídně vyladěný podvozek, vzhledem k celkové velikosti auta velmi štědré prostory v kabině i v kufru, a také řadu aktivně- i pasivně bezpečnostních prvků. Po stránce techniky určitě stojí za to zmínit dva nové motory, naftový a benzinový, oba o objemu 1,5 litru. Ty vynikají nižším objemem, i přesto ale nabízí více než dobrou dynamiku při současně snížené spotřebě paliva.

Již v základu bohatá výbava

Nová generace Fordu Focus přináší rovněž širokou paletu skvělých technologií. Například systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8" dotykovou obrazovkou umožňuje intuitivně ovládat navigaci, zábavní funkce nebo klimatizaci jednoduše pomocí hlasových povelů. Zdokonalený aktivní parkovací asistent vám nyní pomůže nejen s podélným, ale také s příčným parkováním.

Známý je už i oficiální ceník

Dle oficiálního ceníku zaplatí zákazník za základní Focus s jedna šestkou pod kapotou 336.990 korun. Nejlevnější naftová verze pak vyjde na 395.990 korun. Pokud vás zajímá cena vozu s oceňovaným úsporným tříválcem EcoBoost, jedná se o 346.990, resp. 371.990 korun v závislosti na naladění motoru. Jednolitr se totiž dodává ve verzi se 74 kW a 92 kW. Nový silný motor 1,5 (110 kW), se kterým Focus vystřelí na stovku za méně než 9 vteřin, pak vyjde na 426.990 korun. Už z výroby ale nabízí bohatější výbavu označovanou jako Trend Sport (ostatní ceny byly za úroveň Trend). V případě dotazů týkajících se cenové politiky u nového Fordu Focus neváhejte kontaktovat svého autorizovaného prodejce.



Novinky