Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

14.11.2014

Evropská divize Fordu bude mít nového šéfa

Není žádným tajemstvím, že se evropskému Fordu příliš nedaří. Minimálně tedy ne po stránce ekonomické. Svou roli na této skutečnosti samozřejmě hrála i krize z konce minulého desetiletí. Dnes však už trh s automobily roste. I přesto ale evropský Ford pod vedením Stephena Odella zaznamenal ve třetím čtvrtletí ztrátu přes 400 milionů dolarů. To je více než dvojnásobek oproti stejnému období v minulém roce. Reakce centrály automobilky tak byla nevyhnutelná. A výsledek? Do čela evropských aktivit modrého oválu se nově postaví dosavadní šéf globálního marketingu Jim Farley.

Ford má v Evropě problémy už nějakou dobu. Blýská se na lepší časy?

Zatímco v Asii i Americe se modrému oválu daří, svoji evropskou existenci musí dotovat. Důvodů je několik. Kromě stále tvrdší konkurence (především té asijské) hrají roli také změny v chování zákazníků. V posledních zhruba 5 letech se prudkému nárůstu prodejů těší hlavně prémiový sektor. V praxi si tedy řada zákazníků koupí raději Mercedes třídy C nebo BMW 3 místo Mondea, a to jen proto, že dostanou exkluzivnější produkt s puncem něčeho prémiového. Vůbec jim přitom nevadí, že se tato prémiovost nijak nepromítá do jízdních vlastností, spolehlivosti apod. Ford už na tento trend zareagoval představením své vlastní prémiové divize Vignale.

Další problémem, kterému musí zavedené automobilky čelit, je neustále rostoucí popularita low-costových modelů. Ano, taková ta Dacia Logan a podobně. Low-costové automobily sice nenabízejí žádné orgasmické svezení. Nenáročné motoristy, kterým nevadí, že tu a tam něco vrzne či že se levné materiály rychle opotřebí, ale uspokojí. Svého času se uvažovalo o tom, že by Ford v tomto segmentu pokusil zaujmout novým low-costovým "káčkem". Z toto by se ale měl nakonec stát standardní automobil v cenové kategorii Fiesty.

Stephen Odell automobilku Ford neopustí. 

Končící šéf evropské divize od Fordu neodchází. Automobilka s ním i nadále počítá. Měl by totiž vystřídal Jima Farleyho na pozici šéfa globálního marketingu. Jestli se tato manažerská rošáda modrému oválu vyplatí, je zatím těžko odhadovat. Jasné je ale jedno. Ford potřebuje lepší čísla.



Novinky