Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

17.11.2014

Ford Everest je tvrďák mezi SUV. Odhalena nová generace

Tuzemští motoristé Ford Everest neznají. V Asii, Africe a Austrálii ale již více než desetiletí platí za symbol robustnosti, praktičnosti a také elegance. Jako jeden z posledních vozů má tradiční rámovou konstrukci zajišťující optimální torzní tuhost karoserie. I přesto je ale jízda v Everestu mimořádně pohodlná. Modrý ovál před pár dny představil novou generaci tohoto výjimečného vozu.

Auto do pohody i nepohody

Označovat Ford Everest za pravověrný off-road by sice bylo přehnané. I přesto je ale auto díky rámové konstrukci karoserie mimořádně zdatné i na nekvalitních silnicích. Everest umí proletět hlubokými kolejemi tak rychle, jak si jen bude jeho řidič přát a troufat. Dokáže se také brodit až 80 centimetrů hlubokou vodou. Tyto terénní vlastnosti jsou dány téměř bezprecedentní světlou výškou 225 mm, která přispívá k nájezdovým úhlům 29 stupňů vepředu a 25 stupňů vzadu. Jistě, není to Defender. Na rozdíl od britské legendy, která spíše než auto představuje pracovní nástroj, je ale Everest pohodlný a stabilní i ve vysokých rychlostech na dálnici.

Komfort brilantně zkombinovaný s odolností

Kromě velice solidních terénních schopností nabídne nová generace Everestu - ostatně tak jako generace předchozí - nadstandardní úroveň komfortu, výbavy a bezpečnosti. K dostání bude řada bezpečnostních asistentů (parkovací, pro hlídání slepých úhlů, kontrola jízdy v pruhu atd.) a také třeba multimediální systém SYNC. O pohon vozu by se měly starat dva dieselové (2,2 litru a 3,2 litru) a jeden benzínový agregát (2,0 litru). Přesné specifikace zatím známé nejsou. Rozhodně ale nepůjde o poddimenzované motory. Vůz má totiž být schopný táhnout 3,5 tunový přívěs a jen v zavazadlovém prostoru uvézt tři čtvrtě tuny. Díky rozměrům vozu pak bude k dostání i verze pro 7 cestujících.

V Evropě se Everestu nedočkáme

Navzdory globální strategii One Ford se model Everest do Evropy určitě nedostane. Ačkoliv by si zde určitou fanouškovskou základnu asi našel, modrý ovál je v tomto racionální. O vozy s rámovou karoserií je totiž v Evropě poměrně malý zájem. Ti, kteří potřebují čistokrevný off-road, stejně sáhnou po Defenderu. Sektor velkých SUV je pak nekompromisně opanovaný prémiovými automobilkami. Ostatně přiznejme si, ne každý se denně potřebuje brodit korytem potoka či projíždět hluboké koleje. Na rozvíjejících se trzích ale auto určitě naváže na svoji dobrou pověst a pěkně zatopí legendám jako Toyota Land Cruiser či Range Rover. Pokud ale i tak toužíte po SUV od Fordu, uspokojí vás buď Kuga anebo nově představený model Edge.



Novinky