Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

21.12.2014

Nástupce legendárního Fordu GT uvidíme v Detroitu

Příznivci supersportovních vozů mají důvod zbystřit. Modrý ovál by měl v lednu na Detroitském autosalonu ukázat koncept nové generace slavného modelu GT. Ten se jako reinkarnace legendárních závodních vozů GT40 z 60. let vyráběl v letech 2005 a 2006. O technice toho zatím víme pramálo, jasné dokonce ještě není ani označení. Vůz se totiž nakonec vůbec nemusí jmenovat GT. Naopak již oficiální novinkou je to, že se zbrusu novým sporťákem hodlá modrý ovál v sezóně 2016 nastoupit ve vytrvalostních závodech v Le Mans.

Ford se chce vráti do Le Mans

V roce 2016 uplyne půl století od prvního vítězství legendární závodničky Ford GT40. A automobilka si toto výročí chce aktivně připomenout. Ohlásila totiž návrat. Nový Ford GT (pokud se auto nebude jmenovat jinak) by tak měl stanout na startovní čáře nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě.

O vozu zatím moc informací dostupných není

O novém supersportu s modrým oválem ve znaku zatím máme jen velice kusé informace. Zatím dokonce neexistuje ani jedna fotka. Jestli bude vůz vypadat podobně jako přestavené staré "gétéčko" od firmy Galpin označené jako GTR1 (viz. titulní foto), je zatím těžké spekulovat. Možná ano, možná ne. Nezbývá, než netrpělivě vyčkávat otevření bran Detroitského autosalonu.

Agregát by mohl vycházet z toho, který je v Mustangu. Další možností je EcoBoost.

Pokud se nechcete jen tak nechat odbýt nedostatkem informací a přece jen by vás zajímalo, co budou asi skrývat útroby vozu, můžeme říct toto: s velkou pravděpodobností bude pod kapotou auta stejný agregát, který duní v Mustangu GT350. Jedná se o atmosférický (!) osmiválec o výkonu 500 koní. Ford jej ale patrně naladí o něco ostřeji. Už minulá generace Fordu GT totiž měla výkon slušně přes 500 bujných hřebců. Další teoretickou - a i dost trendy - možností by bylo použití některého z přeplňovaných agregátů řady EcoBoost. To by pro Ford mohl být i dobrý marketingový tah. Motory EcoBoost si sice získávají větší a větší oblibu. Stále se ale najde slušný počet škarohlídů, kteří by je nejraději viděli pouze v sekačce na trávu. No uvidíme. Audi do svých závoďáků v Le Mans montovalo i diesel. Tak proč ne EcoBoost?

To, že chce Ford vzkřísit model GT, není v principu až taková novinka. V průběhu let se tu a tam vynořovaly spekulace o tom, že by se snad o pohon nabroušeného okruhového speciálu mohla starat kombinace benzínového a elektrického motoru. Bylo by to podobné řešení, jaké praktikuje třeba Ferrari ve svém ikonickém modelu LaFerrari či Porsche u modelu 918. V případě Fordu je ale tato koncepce nepravděpodobná.



Novinky