Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

26. 2. 2015

Modrý ovál odhalil novou generaci ostrého pick-upu F-150 Raptor

Ford na sebe během posledních pár týdnů strhává pozornost především sportovními modely. Po dlouho očekávaném supersportu GT, Focusu RS a Shelby GT350R Mustang je tu F-150 Raptor. Nejsilnější verze oblíbeného pick-upu je o skoro čtvrt tuny lehčí a působí ještě agresivněji než předchůdce. Ovšem hlavní změna se udála pod kapotou: osmiválec o objemu 6,2 litru nahradí 3,5 V6 EcoBoost.

Pod kapotou průmyslová revoluce: šestiválec a desetistupňový automat

Obří osmiválec u Raptoru končí. Nahradí jej nový tříapůllitr EcoBoost. Ten bude mít i přes výrazně menší objem lepší parametry, ačkoliv oficiální čísla zatím k dispozici nejsou. A Revoluci zažilo i zpřevodování. Raptor bude mít zbrusu novou desetistupňovou automatickou převodovku. Sportovně ladění šoféři si však mohou stupně volit manuálně pomocí pádel pod volantem.

I s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo. V6 s autem dokáže zacvičit

I přes své na obří americké vozy téměř úsměvné parametry je 3,5 V6 EcoBoost montovaný do Raptoru mimořádně agilní jednotkou. Svoje kvality prokázal během několika off-road závodů a vytrvalostních soutěží. Ještě před tím, než jej do svého vozu dostal Mike McCarthy během slavného vytrvalostního závodu Baja 1000 napříč kalifornským poloostrovem v Mexiku, absolvoval tento konkrétní motor skoro čtvrt milionu kilometrů na testovacím dynamometru. Poté byl použit pro pohon vozu stahujícího dřevo z lesa a pak ještě táhl pětitunový přívěs se dvěma auty po závodní dráze po dobu 24 hodin. Motor se tedy osvědčil i v extrémních podmínkách.

6 jízdních režimů aneb vůz do všech podmínek

U Raptoru bude možné si vybrat hned ze šesti jízdních režimů.

  • Normal mode pro běžný provoz,
  • Street mode pro rychlejší jízdu po silnici,
  • Weather mode pro déšť, sníh a náledí,
  • Mud and Sand mode pro jízdu v blátě a písku,
  • Baja mode pro rychlou jízdu v poušti, a
  • Rock mode pro jízdu minimální rychlostí v těžkém terénu
Auto se tedy bude schopné popasovat se všemi možnými podmínkami. Vzhledem k mimořádným jízdním vlastnostem v těžkém terénu zaujme nadstandardní komfort i při rychlé jízdě po silnici.

Přepracovaný podvozek nabídne komfort, agilitu i průchodnost terénem

Raptor stojí v základu na tlumičích FOX Racing s o pětinu větším průměrem. Zvětšil se však i jejich zdvih. Auto je obuto do speciálních pneumatik BFGoodrich All-Terrain KO2, které nejen výborně podrží na těžkých površích, ale také dobře vypadají. Co se týče vzhledu, novinkou jsou i dva obří výfuky pod zadním nárazníkem. Zákazníci, kteří s Raptorem plánují zdolávat náročný terén, si mohou přiobjednat diferenciál Torsen. Ten dokáže výrazně zvýšit trakci přední nápravy. Terénní vlastnosti vylepší i lehčí karoserie. Vůz totiž oproti předchůdci zhubl o více než 200 kilogramů.

V prodeji od roku 2016

Nový Raptor by měl dorazit na pulty autosalonů koncem příštího roku. V Česku se patrně prodávat nebude (stejně jako F-150). Zcela jistě ale bude fungovat šedý dovoz. Vozy F-150 se v Česku těší oblibě díky své výhodné ceně a také dostatku náhradních dílů.



Novinky