Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

26.02.2015

Ken Block si zadriftoval s novým Focusem RS v prostorách výrobní haly

Ačkoliv patří továrna Fordu v Kolíně nad Rýnem mezi největší a technologicky nejvyspělejší areály tohoto typu v Evropě, je to pořád jen továrna. Ovšem až do doby, než se mezi výrobními provozy začne prohánět známý rally jezdec a bavič Ken Block v novém Focusu RS. A jak je u tohoto chlapíka zvykem, nepůjde o jízdu, která se učí v autoškole.

Focus RS ostrou jízdu ustál s bravurou. Pneumatiky přežít nemohly...

Block má v automobilovém světě přezdívku zabiják pneumatik. A má ji právem, což dokázal i nedávno v Kolíně. S čerstvě odhaleným ostrým Focusem si totiž moc přímočaré jízdy neužil. Ostatně udržet emoce na uzdě za volantem této mašinky je pořádná výzva. Auto dostalo poprvé v historii poctivý pohon všech čtyř kol, kvalty se hází manuálně jako za starých časů. Novotou naopak září dva trojka pod kapotou. Motor z Mustangu je přeplňovaný a produkuje více než 320 koní. Ovšem pozor: vůbec nepůsobí ani nezní downsizingově.

Stále existují sériové vozy, které jízdním projevem nadchnou

Video, ve kterém si to Block štráduje bokem napřed kolem montážních linek kolínské manufaktury, obletělo automobilový svět během pár hodin od zveřejnění. Nabízí velmi zajímavý šoférský, resp. divácký zážitek. Hlavně je z něj ale zřejmé, že se jedná v podstatě o sériové auto.

U Subaru možná začnou bezesné noci. Focus jde proti Impreze

Minulá generace Focusu RS byla v mnohém specifická. Auto nějaký čas drželo titul nejsilnější předokolky na světě, která navíc díky patentovanému zavěšení přední nápravy vynikala prvotřídní manévrovatelností. S nově představeným pohonem všech kol se však Ford vydal do nových a ostře střežených vod. V těch již řadu let plave ikona mezi sportovními vozy, Subaru Impreza v nejsilnější specifikace STi. Důležitým hráčem tu byl ještě nedávno i slavný Lancer EVO od Mitsubishi. Ten ale trh sportovních vozů nižší střední třídy opustil. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se Ford těžké váze ze země vycházejícího slunce postaví. Potenciál k přinejmenším vyrovnanému souboji (nesmíme zapomínat, že STi stojí v základu asi o čtvrtinu více než Focus RS) má více než dobrý.



Novinky