Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

07.04.2015

Zmodernizovaný Ford F-650 ztichl, ale zesílil. Jak je to možné?

Velké užitkové vozy Ford F-650 a F-750 modelového roku 2016 budou až o 45% tišší než jejich předchůdci. Můžou za to především konstrukční změny ve spalovacím systému vozu, v blocích motoru z litiny s červíkovým grafitem a také v turbu. 


Zmodernizované vozy, které půjdou do prodeje během léta, by tak měly i přes svoji robustnost působit uhlazeněji a hlavně komfortněji. Ubude totiž hluku a vibrací jak v kabině tak mimo ni.

Desítky let na špicce

Velcí bratři, Ford F-650 a F-750, letos slaví kulaté patnácté narozeniny. Vyrábí se totiž od roku 2000, kdy vystřídaly F-600, F-700 a F-800 pamatující ještě Ronalda Reagana. V rámci aktuální modernizace se inženýři Fordu podívali, mimo jiné, na zoubek slavnému dieselovému agregátu Power Stroke. Vyhráli se např. se systémem vstřikování paliva. Ten už není jednobodový, nýbrž dvoufázový. Před hlavním vstřikem totiž nově operuje ještě pilotní vstřik, který začíná kompresi. Výsledkem je kultivovanější chod. Mnohem hůře slyšitelné je např. klasické dieselové klapání.

Motor: šepot květin

Při jízdě rychlostí 100 km/h se hluk v kabině snížil o čtvrtinu ze 74 decibelů na 68 decibelů. Při běhu motoru na neutrál šla hluková hladina dolů dokonce o 45 % ze 63 decibelů na 48 decibelů. Posádka tak bude při své práci mnohem méně vyrušována nepříjemným hlukem. Komfortněji se pak budou cítit i kolemjdoucí a ostatní účastníci silničního provozu. Mimochodem pokud se vám výše uvedená čísla nezdají, je to tím, že decibel je jednotka počítaná logaritmicky (100 dB není dvakrát tak silný hluk jako 50 dB).

Dieselový agregát Power Stroke se bude dodávat ve třech výkonových variantách

Pokud si pod kapotu svého modernizovaného Fordu F-650/F-750 zvolíte naftu, nabídne vám modrý ovál tři výkonové verze legendárního V8 Power Stroke.

270 koní (914 N.m.)
300 koní (948 N.m.)
330 koní (982 N.m.)

Ve svém třídě jsou motory nejen nejsilnější. Ford si je navíc jako jediný sám vyrábí a vyvíjí.

Tovární LPG zástavba

Pokud nechcete naftu, nabízí pro vás modrý ovál benzínový V10 o objemu 6,8 litru (výkon 320 koní). Výhodou je tovární přestavba na LPG či CNG v ceně. Všechny motory jsou pak zpřevodované automatickou převodovkou.

Pohodlný a moderní vůz

Navzdory svému drsnému charakteru je jízda ve Fordu F-650/F-750 komfortní skoro jako v osobním voze. Nechybí multimediální systém SYNC. Fleetové manažery určitě potěší systém Crew Chief pro správu vozového parku.

[nggallery id=116]



Novinky