Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

14.05.2015

Ford GT bude nejspíš stát skoro 10 milionů korun. Je to hodně nebo málo?

Uplynuly zhruba dva měsíce od oficiálního představení supersportu Ford GT. Na do poslední chvíle utajovaný vůz se ihned snesly ostříží zraky motoristické populace. A bylo proč. Auto šokovalo kompletně inovovanou karoserií z uhlíkových vláken či šestiválcem pod kapotou. 


A šokuje znovu, tentokrát svoji cenou. Ta by se podle důvěryhodných zdrojů měla pohybovat mezi 9-10 miliony korun. Jen pro ilustraci, to jsou peníze, za které je k mání třeba model Aventador od Lamborghini.

Nepřepočítali se trochu u Fordu?

V prvé řadě je třeba říct jedno: cena zatím není oficiálně potvrzená. Nicméně u modrého oválu se netají tím, že je pro ně auto výsostnou záležitosti a že se cenou rozhodně podbízet nebudou. Jestli je zhruba 400 tisíc dolarů za kus moc, je otázka... Možná ano, možná ne. Každopádně podobné úvahy se objevovaly už u předchozí generace modelu GT (ta stála 150 tisíc dolarů). Ford přitom neměl absolutně žádný problém vyrobené vozy udat.

Minulá generace měla obrovský úspěch

Znalci si dnes minulý Ford GT cení. Výsledkem je, že se zachovalé kusy dnes prodávají s prémií vůči tehdejší pořizovací ceně nového vozu. Zda Ford s tímto faktem kalkuluje nebo ne, je těžké říct. Ještě těžší je pak předvídat, zda se na podobnou apreciaci mohou těšit také majitelé aktuální generace, která bude k dostání od příštího roku. Jasné však je, že je nové "gétéčko" výkladní skříní automobilky, která je na něj náležitě pyšná.

Auto bude hrát na svoji exkluzivitu

Šponovat cenu severním směrem bude jistě exkluzivita nového Fordu GT. Toho modrý ovál plánuje vyrábět pouze 250 kusů ročně. Pokud by výroba probíhala stejně dlouho jako u prvního GT (rozhodně nečekejme, že se auto na výrobních linkách příliš ohřeje. Vyrábět se bude pravděpodobně maximálně 4 roky), znamenalo by to pouze 750 kusů vozu "v oběhu". Pro srovnání minulé generace se vyrobilo něco přes 4 tisíce kusů. Mimochodem zmiňované Lamborghini má sice o něco větší výkon než Ford GT (nesází na downsizingovaný motor), jen do dnešního dnes už jej ale italské továrny vyprodukovaly přes tři a půl tisíce. To podle všeho u Fordu GT nehrozí.

Čeká nás zvýšení výkonu k 700 koním?

Následující je sice čirá spekulace. Nicméně nedá se vyloučit, že Ford ještě přepracuje výkon vozu. Motivací přitom mohou být právě výkony Aventadoru (700 koní), se kterým nové GT (něco přes 600 koní) ve Fordu minimálně co se týče ceny srovnávají. Tak se nechme překvapit...



Novinky