Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

11.06.2015

Nový Ford GT v Le Mans už tuto sobotu. Těšíte se?

Nová generace ikonického Fordu GT plnila před pár měsíci přední stránky snad všech motoristických médií. A schopnost oslnit pořád neztratila. Již více než týden se spekuluje o tom, že se mírně upravená verze vozu postaví na start legendární 24hodinovky v Le Mans. Ta přitom začíná už pár dní.

Historie se možná brzy zopakuje

Pamětníkům a nadšencům možná po přečtení nadpisu vystřelil nadšením krevní tlak do neměřitelných výšin. Vraťme se ale nyní nohama na zem: "gétéčko" se bohužel na ostro v Le Mans na startovní čáru nepostaví. Nicméně pro Ford to bude i tak den D. Jednak zde bude nový Ford GT oficiálně představen - ostatně lepší příležitost si u modrého oválu vybrat nemohli. S trochou nadsázky by se dalo říct, že bez Fordu by nebylo Le Mans tak, jak jej známe. Automobilka tu ale podle všeho odhalí své závodní plány pro rok 2016. Ve hře je tak ostrý start závodní verze nového GT např. při dalším ročníku slavné vytrvalostní soutěže.

V Le Mans nebude chybět ani Bill Ford

83. ročník legendární dvaceti-čtyř-hodinovky odstartuje druhá nejvyšší šarže detroitské automobilky, Bill Ford. Podobné cti se rodině Fordů dostalo naposledy téměř před půlstoletím. Tehdy se psal rok 1966 a závod startoval Billův strýc Henry Ford II. A odstartoval ho hodně dobře. Především tedy proto, že v tomto roce zaznamenala první generace Fordu GT historicky největší triumf v historii závodu.

Navštivte box automobilky Ford přímo na okruhu

Modrý ovál pro návštěvníky Le Mans chystá vlastní box. A to i přesto, že žádné vozidlo na start nepostaví. Někomu se může tento krok zdát nelogický. My jej však chápeme jako jednoznačné potvrzení toho, o čem se spekuluje už téměř dva roky. Ford je se zrozením nové generace modelu GT připraven vrátit se oficiálně zpět na okruhy a vítězit. Že by se tedy chystal návrat hvězdných 60. let? No, uvidíme...

Pod kapotou stejný agregát jako u silniční verze

Nikdo nepochybuje o tom, že je i sériový Ford GT pěkně brutální náčiní. U závodničky ale půjdou konstruktéři ještě dále. Ne ale zase o moc. Auto bude pohánět stejný přeplňovaný šestiválec EcoBoost jako "běžné" GT - ano, nepřepsali jsme se, EcoBoost! - s řídicí jednotkou od Roush-Yates. V podstatě totožný agregát nyní pohání závodní vozy Ford Daytona. Převodovku pak připraví firma Ricardo. S vývojem dále pomohou také konstruktéři z Multimatics.

Testy už běží. A vše jde zatím jako po másle

Prototyp vozu se už podíval na testovací okruh. Stalo se tak v kanadském Ontariu na okruhu Calabogie Motorsport Park před zhruba 3 týdny. Za volant si sedl Scott Maxwell z Multimatics. Podle všeho se tedy máme na co těšit.



Novinky