Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

06.07.2015

Festival rychlosti v Goodwood: hvězdami se staly dva supersporty Ford

Normálně poněkud ospalé anglické hrabství Západní Sussex před pár dny ožilo. Konal se tu totiž světoznámý motoristický Festival rychlosti v Goodwood. A tak jako vloni přinesla seance i v této sezóně několik lahůdek. 


Fanoušky Fordu určitě zaujme Shelby GT350R Mustang - nejrychlejší sériově vyráběný Mustang homologovaný pro běžný provoz - anebo Focus RS.

Ostrý Mustang pilotoval Stig, známý kosmický muž z Top Gear

Pořádně naostřených osm válců nového Shelby GT350R Mustang v Goodwoodu protáhl Ben Collins alis Stig, profesionální jezdec známý ze série Top Gear. A jeho jízda bylo všechno jen ne spanilá. Auto nešetřil, užil si - v rámci možností trati - i nějaký ten drift. Ale hlavně: jeho bezprostřední reakce na nový Mustang - zachytila ji palubní kamera - je více než výmluvná.

Ken Block si užil exhibici s Focusem RS

Na floridských plážích v minulém týdnu nelenil ani americký auto-kaskadér a profi-drifter Ken Block. Toho můžete znát třeba jako chlapíka, který si zajel zasmykovat uprostřed továrny Fordu v Kolíně nad Rýnem. V Goodwoodu se sice trochu mírnil. I tak ale jeho prezentační jízdu nového Focusu RS sledovali s nadšením spousty lidí. No, posuďte sami.

Shelby GT350R Mustang má pod kapotou nejsilnější atmosféru z díly Ford

Kola vozu roztáčí stejně jako u standardní verze osmiválec o objemu 5,2 litru naladěný na více než 500 koní. Jedná se o prozatím nejsilnější nepřeplňovaný agregát, který kdy inženýři Fordu vyvinuli. Motor využívá ploché klikové hřídele, což je řešení, se kterým se setkáváme pouze u závodních aut a vysoce prémiových vozů (např. Ferrari). Zpřevodování je šestistupňové, kvalty se hází manuálně. Mimořádně výkonný je také speciální chladič, díky kterému dokáže motor pracovat v závodním režimu tak dlouho, jak to jen bude jezdce bavit. Na zakázku vyrobené okruhové pneumatiky pak vůz podrží i za podmínek, kdy fyzikální zákony jakoby neplatily.



Novinky