Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

16. 11. 2015

Chystá se ještě silnější Focus RS. Stovku stihne za 4 vteřiny

Pokud vám výkonově nestačí ani 350koňový nový Focus RS, nevěšte hlavu. U modrého oválu spřádají plány na jeho ještě ostřejší verzi. Zrychlení z nuly na sto by měl speciál zvládnout pod 4 vteřiny, a to především díky odlehčení.

Jako italský supersport

Pokud si užíváte kopanec do zad při jízdě v jakékoliv rychlosti a na jakýkoliv převodový stupeň, bude pro vás nový Focus RS ideální materiál. Pokud se ve vás skrývají i lehce masochistické sklony a jste rádi, když je to kopanec opravdu pořádný, počkejte si na novou ještě ostřejší verzi. Ta by měla sprint na stovku ze současných 4,7 vteřin zkrátit pod 4, čímž by nejenom překonala třeba Ferrari F430 Modena, ale zároveň by se po Subaru Cosworth Impreza STI CS400 stala teprve druhým hot hatchem, který na sprintu zdolá magickou hranici 4 vteřin.

Minulá generace Focusu RS měla také limitovanou ještě nabroušenější edici

Minulá generace Focusu RS byla poháněna přeplňovaným pětiválcem o výkonu 300 koní. Zanedlouho po jejím představení ale Ford Performance přišli s ještě ostřejší verzí. Ta byla označovaná jako RS500 a dávala na tehdejší dobu úctyhodných 350 koní. Vývojáři z Ford Performance si přitom nad podobnou laskominou lámou hlavu i nyní. Chtěli by postavit limitovaný Focus RS (verze RS500 se vyrobilo 500 kusů), který by škubl stovku pod 4 vteřiny. Tomu standardnímu to trvá 4,7 vteřin.

Ve voze je stále potenciál

Hlavním důvodem, proč Ford nešel při ladění Focusu RS ještě dále byla snaha udržet náklady. Vůz se bude prodávat za méně než milion korun. To je sice cena mírně za hranicí lidovosti. Ve srovnání s německou konkurencí a při pohledu na výkonové a jízdní parametry jde ale o jednu z nejlepších, ne-li nejlepší, nabídku na trhu.

Jelikož je přeplňovaný čtyřválec naladěn na téměř 350 koní a už zde není, při zachování statusu běžného nezávodního vozidla a relativní servisní nenáročnosti, příliš velký potenciál k dalšímu ladění, budou muset konstruktéři k zajištění ještě brutálnější akcelerace vůz především odlehčit. Možností, jak toto provést, se nabízí spousta:

  • nahrazení plechových částí polykarbonátem
  • použití karoserie či prvků karoserie z uhlíkových vláken
  • montáž brzd z uhlíkových vláken
  • použití hliníkových součástek na podvozku
  • odstraněním některých izolačních materiálů
  • okleštěním interiéru

Automat místo pádel pod volantem...

Místo pádel pod volantem by naostřená verze patrně využívala automatickou převodovku PowerShift od firmy Getrag. Otázkou ale je, zda by výkon blížící se 400 koním přenesla bez problémů, anebo zda by musela být také nějak upravena.

Běžný Focus RS má ke čtyřsekundové laťce také blízko. Musí ale mít speciální pneumatiky

Cílem je postavit Focus, který by na stovku vystřelil za méně než 4 vteřiny a stal by se tak teprve druhým hot hatchem v historii, kterému se něco podobného podařilo. Běžná verze má v technické dokumentaci hodnotu 4,7 vteřin. Pokud by byla obuta na speciálních semislicích Michelin Pilot Sport Cup 2 a volitelných 19palcových kolech, dostala by se údajně snadno pod 4,5 vteřiny. A to už je jen kousíček k hodnotám, se kterými před pár let oslňovaly ty nejexkluzivnější supersporty.

Vzhůru na německou konkurenci

Ford zůstává i u Focusu RS věrný své filozofii, že i sportovní a výkonná auta je možné stavět relativně levně. Už nyní je výkonově téměř srovnatelný třeba s Audi RS3. Cenou je ale na polovině. Chystaná verze Focusu RS by sice měla stát více než sériový vůz. I tak ale cenu modrý ovál určitě udrží hluboko pod německou konkurencí. A výkon bude podle všeho dokonce ještě vyšší. Tak se nechme překvapit.



Novinky