Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

18.02.2016

Ford pošle do Le Mans hned čtyři závodní speciály GT

Hned čtyři vozy Ford GT postaví modrý ovál na start letošního ročníku slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. 


Závodní speciály pojedou se startovního čísly 66, 67, 68 a 69, které odkazují na slavné roky, kdy Fordy GT ovládly Le Mans. 

Aspirace automobilky nejsou nijak skromné. Ford by totiž po půl století rád urval zpět nadvládu nad světoznámým vytrvalostním závodem.

Ford GT známe už přes rok

Sériová verze Fordu GT se stala zlatým hřeben nejen stánku Ford, ale vlastně celého loňského Detroitského autosalonu. Závodní verzi jsme pak poprvé shlédli v červnu právě během aktuálně probíhajícího Le Mans. I když, přiznejme si, mluvit o sériovosti u auta, jehož se má vyrobit méně než 1000 kusů a jehož cena se přiblíží 10 milionům korun, je možná trochu pošetilé.

Unikátní příležitost vidět čtyři Ford GT

Automobilka už vloni oznámila, že se chce účastnit všech závodů v rámci šampionátů FIA World Endurance Championship a TUDOR United SportsCar Championship a že chce jezdit na dva týmy se čtyřmi vozy. A skutečně tomu tak bude. Dva vozy tedy pojedou ve FIA World Endurance Championship, zbylé dva si to pak s protivníky rozdají v TUDOR United SportsCar Championship. Jedinou výjimkou bude právě Le Mans, kde plánuje modrý ovál postavit všechny čtyři vozy vedle sebe.

Přesně 50 let po drtivém vítězství

Ford k závodu přistupuje s velkou dávkou nostalgie. Auta, která se postaví na startovní čáru, ponesou čísla 66, 67, 68 a 69. Ta mají odkazovat na léta, kdy byl Ford v Le Mans absolutním vládcem. V roce 1966, tedy přesně před půl stoletím, bylo navíc vítězství Fordu GT naprosto jednoznačné tím, že tehdy startovní čáru jako první proťaly právě tři "gétéčka" s modrým oválem na kapotě. Na bednu se tedy kromě jezdců závodících za Ford nedostal nikdo jiný.

Auto pohání upravený motor EcoBoost

Závodní verze Fordu GT určeného pro Le Mans je výkladní skříní automobilky. Auto pohání vyladěný šestiválec z rodiny EcoBoost se dvěma turby o výkonu kolem 700 koní. Svištět jako pírko lemanským povětřím pak bude vůz i díky mimořádně propracované aerodynamice a ultra-odlehčené kostře z kompozitních materiálů.

Tak co, myslíte si, že se Fordu podaří navázat na hvězdná šedesátá léta?



Novinky