Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

19.04.2016

Nejprodávanější sporťák v Německu? Nový Mustang

Trvalo to dlouho. Nakonec jsme se ale v Evropě konečně dočkali. Ford Mustang k nám oficiálně dorazil a, jak se zdá, hned ve velkém stylu. Na příklad v Německu se stal v drtivé konkurenci (nejen) místních automobilek úplně nejprodávanějším sportovním vozem.

Mustang kraluje v zemi zaslíbené automobilům

Snad žádná jiná země na světě nemá tak pozitivní vztah k motorismu jako naši západní sousedé. V Německu sídlí velká trojka prémiových automobilových značek plus samozřejmě sportovní modla Porsche. Po zdejších dálnicích se může jezdit neomezenou rychlostí v rozměrech, na které nenarazíme jinde na světě. Ovšem není všechno zlato, co se třpytí.

Možná to vypadá, že jsou místní věrně oddáni vozům tamější provenience. Opak je ale pravdou, minimálně tedy co se týče sportovních vozů. V březnu letošního roku se stal vůbec nejprodávanějším sportovním vozem v zemi vetřelec jménem Ford Mustang. Slavný "pony car" tak za sebou nechal legendární Porsche 911 i cenově srovnatelné Audi TT. První desítka se pak sice hemží vozy s trojcípou hvězdou na kapotě a své zástupce tu mají i bavorské ledvinky, špičku ale srdnatě okupuje právě Mustang. 


V celoroční statistice (tj. leden-březen) je Mustang druhý těsně za Audi TT. Bronz pak bere Porsche 911. Tak co, máte chuť se s Mustangem projet po německé Autobahn?

Mimořádně potěšení z jízdy

Pokud si chcete řízení opravdu užít, do Mustangu se zamilujete. Dlouhá sešikmená kapota Fordu Mustang snižuje aerodynamický odpor a pomáhá vozu zdolávat proudění vzduchu. Přední spoilery zvyšují přítlak a díky tomu si můžete vynikající výkon nového Fordu Mustang skutečně užít. Osobitý design předních a zadních světel spolu s dalšími charakteristickými vlastnostmi vás nenechají na pochybách, s kým máte tu čest. Sofistikované technologie jsou pak navrženy tak, aby umocňovaly váš zážitek za volantem. Toto je sportovní vůz bezvýhradně zaměřený na řidiče.

K dispozici několik režimů řízení. Který bude ten váš?

Za volantem nového Fordu Mustang máte vůz a jeho řízení pod úplnou kontrolou. Pouhým přepínáním můžete měnit mezi čtyřmi různými jízdními režimy: Normal (normální), Sport Plus (sportovní), Track (závodní), a Snow/Wet (sníh/déšť). Každé nastavení upravuje odezvu akceleračního pedálu, stupně řadicí páky (v modelech s automatickou převodovkou), vozu na řízení a kalibraci ovládání stability. Díky vyladění nastavení vozu podle požadavků dané situace budete vždy řídit s důvěrou.

I mistr tesař se někdy utne. Pro tyto případy je tu systém ESC

Elektronický stabilizační systém ESC je ve Fordu Mustang navržen tak, aby Vám přinesl lepší kontrolu nad vozidlem. Čidla nepřetržitě monitorují rychlost každého jednotlivého kola stejně jako směr vozu a úhel rejdu vozidla. ESC přesně vyvažuje brzdnou sílu mezi jednotlivými koly a může rovněž snížit výkon motoru. To napomáhá zvládnutí nedotáčivosti a přetáčivosti řízení vozidla a Váš vůz je následně stabilnější a snadněji ovladatelný.

ESC a řízení trakce mohou také snížit riziko prokluzování kol v mokru nebo na zledovatělém povrchu. Jediným stiskem tlačítka ESC zrušíte funkci řízení trakce nebo stiskněte tlačítko dvakrát a snížíte míru účinnosti ESC. Stiskněte a podržte tlačítko déle než pět sekund a plně zrušíte funkci systému ESC. Je to na Vás.



Novinky