Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

16. 5. 2016

V6 EcoBoost v kombinaci s novým desetistupňovým automatem aneb pokrok nezastavíš

Bývaly časy - a není to až tak dávno - kdy na autosalonech jako technologické hvězdy zářily pětistupňové automaty. 


Doba jde ale rychle kupředu a s ní i počet převodů v automatických převodovkách. Zcela běžné jsou dnes šesti či sedmistupně a ani osmistupňová samočinná převodovku dnes vyloženě dech nevyrazí. V roce 2013 pak debutoval první 9stupňový automat. 

Ford však jde ještě dál. Nedávno oznámil, že do svého pick-upu F-150 začne montovat desetistupňovou převodovku.

Patenty chráněné technologie

Nedávno představený desetistupňový automat chce modrý ovál montovat do oblíbeného pick-upu F-150 a párovat jej s druhou generací motoru 3,5 V6 EcoBoost. Výsledkem bude lepší akcelerace (točivý moment vzroste na úctyhodných 610 N.m.) a zároveň nižší spotřeba paliva. Pohonné ústrojí je jako kombinace chráněno více než dvěma desítkami patentů.

Moderní pohonné ústrojí pro více výkonu a nižší spotřebu

V porovnání s první generací je nový V6 EcoBoost osazen lehčí turbínou ze speciální slitiny na bázi niklu označované jako Mar-M-247, která se používá v leteckém průmyslu. Inženýři Fordu přepracovali také vstřikování a změny se udály také na sacích a výfukových ventilech, které by měly být odolnější a tedy trvanlivější.

Start-stop systém, který pozná, kdy má vypnout motor a kdy ne

O nižší spotřebu paliva se stará také inteligentní automatický start-stop systém. Inteligentní proto, že sice při stání pohonnou jednotku vypíná, nicméně pouze tehdy, když vozidlo netáhne přívěs a ani není v režimu pohonu všech čtyř kol.

Hned tři převody pro rychlou jízdu

Na rozdíl od dosluhujícího šestistupně má nový desetistupňový automat hned tři rychlé převody pro jízdu po dálnici. Navíc jde o první automat z dílny Fordu, který využívá pouze nelitinové komponenty. Kromě konstrukce jako takové zapracovali vývojáři také na software, který během řazení vychází z více než desítky podnětů a zajišťuje ještě hladší a rychlejší házení kvaltů, než jako tomu bylo u předchůdce. K dispozici bude samozřejmě také několik jízdních režimů včetně sportovního a pro táhnutí přívěsu.

K zákazníkům koncem roku

Nový Ford F-150 s popisovaným pohonným ústrojím se dostane na pulty prodejců na podzim tohoto roku.Tak se nechme překvapit, jestli se nové pohonné ústrojí osvědčí tak jako předchozí generace.



Novinky