Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

28. 5. 2016

Nový hybridní Ford Fusion Energi ujede téměř 1000 kilometrů bez nutnosti tankovat či dobíjet baterie

O hybridních vozech se traduje, že jsou na velké vzdálenosti nepoužitelné, protože mají jednoduše nedostatečný dojezd. To ale platí spíše o elektromobilech. 


Hybridní vozy, které kombinují elektrický pohon s běžným spalovacím motorem, hrají úplně jinou ligu. Např. nový Ford Fusion Energi (americká varianta Mondea HEV) má kombinovaný dojezd jen kousek pod magickou tisícovkou kilometrů.

Premiant v dojezdu

Současná generace Fordu Fusion Energi měla kombinovaný dojezd necelých 900 km. I to jí stačilo, aby se dostala mezi premianty. Nicméně u modrého oválu se rozhodli jít ještě dále a postavit hybridní vůz, který bez tankování či nabíjení autobaterií urazí vzdálenost bez pár drobných 1000 kilometrů. A to už je výrazně více, než kolik umí takové automobilové hvězdy jako BMW i8 či Porsche Panamera S E-Hybrid. Dokonce i legenda ve světě hybridních strojů, Toyota Prius, na Fusion nedosáhne.

Ford do vývoje hybridních technologií investuje ve velkém. Do roku 2020 má být skoro polovina flotily dostupná i ve verzi hybrid

Modrý ovál hodlá do vývoje a výroby hybridních vozů investovat 4,5 miliardy dolarů. Do roku 2020 by pak automobilka chtěla k těm současným přidat dalších 13 modelů, které bude možné koupit i ve formě hybridu. Do konce desetiletí by tak měla být k dispozici hybridní verze u 40 % modelového portfolia značky.

Dojíždění do práce s nulovými emisemi? Pro stále více lidí realita

Kromě celkového dojezdu - tzn. kombinace vzdáleností, kterou auto urazí nejprve pomocí elektromotoru a posléze spalovací jednotky - chce Ford postupně navyšovat i hodnotu dojezdu čistě na elektrický pohon. Ta je u nového Fordu Fusion 34 kilometrů.

To se sice nemusí zdát jako závratné číslo. Poměrně velkému počtu motoristů - zejména pak těm, kteří svůj vůz využívají především na dojíždění do práce a zpět - ale tato hodnota může bohatě stačit. Jistě, není to to, co nabízí třeba Tesla S. Na druhou stranu, pomineme-li markantní rozdíl v ceně obou vozů, je Fusion Energi schopný dojet díky svému benzinovému motoru kamkoliv, tj. i do míst, kde zcela absentují dobíjecí místa.

Užijte si výhod hybridní technologie i vy. Mondeo HEV se prodává i v Česku

Mondeo v provedení HEV (hybridní elektrický vůz) je první hybridní Ford vyráběný v Evropě. Vyniká velice příznivou spotřebou a komfortem, zároveň ale nedělá ústupky v dynamice a dojezdu. HEV využívá speciálně vyvinutý benzínový motor o objemu 2.0 litru v kombinaci s elektromotorem a systémem akumulátorů.

Rekuperační brzdění, ukazatel Smartgauge s funkcí „Brake Coach“ a další chytré systémy pak pomáhají maximálně využít výkon a hospodárnost tohoto modelu.



Novinky