Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

30. 6. 2016

Ford předvedl v Le Mans famózní návrat

Letos uplynulo přesně pět desetiletí, co Ford GT na slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans deklasoval Ferrari a zabral všechna místa na stupních vítězů. 


Letos se do Le Mans Ford ve velkém stylu vrátil a jeho plány nebyly rozhodně nijak skromné. Se zbrusu novým vozem chtěl vyhrát, což se mu nakonec také podařilo. 

Z prvních čtyř míst bral modrý ovál tři a dokázal, že je stále v Le Mans hodně těžká váha.

Prim hrál v závodním voze šestiválec EcoBoost

Zatímco před padesáti lety Ford ovládl Le Mans díky obřím sedmilitrovým osmiválcům, letos technika notně zhubla. Kola závoďáku startujícího v rámci kategorie GTE Pro totiž roztáčel upravený přeplňovaný motor EcoBoost o přesně polovičním objemu. Stejně jako před půl stoletím ale i letos motory odvedl skvělou práci a závodní Ford GT dovezly do cíle v nejrychlejším čase.

Ford ovládl nejen závod, ale také kvalifikaci

O tom, že modrý ovál v závodě míří na nejvyšší příčky, nebylo pochyb už v kvalifikaci, ve které Ford zvítězil. Závod pak byl mimořádně napínavý. Srdnatě se bojovalo hlavně o první příčku. Ford GT ale nakonec druhé Ferrari 488 GTB porazil zhruba o minutu. Na třetím a čtvrtém místě pak dojely zbylé dvě posádky Fordu GT. Zlatý hattrick tak sice Ford nezopakoval díky vetřelci z Maranella na stříbrném místě. I přesto se ale premiéra více než povedla - z prvních čtyř míst patřila tři (včetně prvního) modrému oválu.

Boj se zápletkou

V Le Mans se nebojovalo jen na trati, ale i mimo ni. Ferrari si všimlo chyby vítězné posádky Fordu GT se startovním číslem 68, která projela boxy rychleji, než je povoleno. Následoval protest, na základě kterého se traťoví komisaři rozhodli Ford penalizovat 50 vteřinovým mankem.

Pro koníka z Maranella to ale vítězství neznamenalo. Komisaři totiž stáj penalizovali dvaceti vteřinami za vadné směrovky. Vzhledem k tomu, že si Ferrari už během závodu vysloužilo další trest ve formě projetí boxů, mohla být jeho posádka nakonec vděčná za druhé místo, které před třetím Fordem GT uhájila o pouhé čtyři vteřiny.

Tak co myslíte, vydá se modrý ovál do Le Mans i příští rok s cílem zopakovat legendární hattrick? Letošní sezona ukázala, že auto i jezdci na to rozhodně mají.



Novinky