Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

11. 7. 2016

Ford Mustang ujel 1249 kilometrů na jednu nádrž. Průměrná spotřeba 4,87 litrů na 100 km

Určitě už jste slyšeli o tzv. eco-rallyích. Jde o "závody", při nichž se posádky vozů snaží projet určitý úsek s co nejnižší spotřebou. Kdo jede úsporněji, vyhrává. 


Podobných akcí se zpravidla účastní praktické a úsporné vozy. Dva Norové se ale nedávno rozhodli jít vlastní cestou a na eko-jízdu se přihlásili se zbrusu novým Fordem Mustang. 

S pony carem ujeli na jednu nádrž celých 1249 kilometrů a dosáhli průměrné spotřeby 4,87 litru. A to, musíme uznat, na legendárního amerického svalovce docela dost dobře ujde.

Normovaná spotřeba je skoro dvojnásobná


Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, dva nadšenci do ekologické jízdy, se nedávno ve své domovině rozhodli ke skutečně nevídanému kousku. Vydali se s červeným Fordem Mustang napříč svou domovinou od severu na jih s tím, že jejich cíl byl poměrně jednoduchý - dostat se tak daleko od polárního kruhu, jak jen to půjde.

A nutno dodat, byli docela úspěšní. Než totiž, lidově řečeno, jejich Mustangu poháněnému čtyřválcem EcoBoost o objemu 2,3 litru došla šťáva, urazili úctyhodných 1249,3 kilometrů. Což při 59litrové nádrži pony caru znamená průměrnou spotřebu 4,87 litru na 100 kilometrů. A to je na ostrý muscle car s tabulkovou spotřebou 8 litrů hodně nevídaný kousek.

I sportovní vůz umí být úsporný

Je jasné, že se styl jízdy, který s červeným pony carem aplikovali Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink, úplně neslučuje s tím, k čemu je auto primárně určeno. Přece jen jezdit se sportovním vozem takto defenzivně vyžaduje možná až nezdravou dávku sebezapření.

Nicméně i přesto je dosažená hodnota spotřeby velice zajímavá a dokazuje, že je i v běžném provozu Mustang navzdory svému dravému vzezření a rodokmenu až překvapivě úsporný. I to je patrně důvodem velké obliby vozu mezi milovníky sportovního svezení.

EcoBoost opět zazářil

Srdcem vozu, se kterým se dvojice vydala zemí fjordů, byl známý čtyřválec EcoBoost o výkonu 233 kW. Agregát modrý ovál kromě Mustanga montuje také do Focusu RS. Mimo Evropu pak pohání kola Fordu Explorer a bratrského Lincolnu MKC. Ten má i přes velice podařené výkonové parametry přívětivou spotřebu a vyniká, jak je ostatně u vozů Ford známo, také spolehlivostí.

Dvojice čelila podezření z řízení pod vlivem alkoholu

Výkon dvojice Norů by možná býval ještě o kousek lepší nebýt drobného incidentu s policií. Ta červený Mustang zastavila zhruba hodinu po startu a jako důvod uvedla podezření z řízení pod vlivem alkoholu. Upřímně řečeno, člověk se nemůže moc divit. Jezdit takto defenzivně Ford Mustang, to se opravdu jen tak nevidí.

Zkušení eko-jezdci

Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink se na podobnou eko-anabázi nevydali poprvé. Už před 4 lety si vzali doslovně k srdci slogan modrého oválu "Go Further", když s Fordem Mondeo Econetic ujeli na jednu nádrž neuvěřitelných 2534 kilometrů při spotřebě pouhých 3,2 litrů nafty. V roce 2013 pak s Fordem Focus poháněným jednolitrem EcoBoost dosáhli průměrné spotřeby 3,3 litru. Na jednu nádrž tehdy urazili celých 1613 kilometrů.



Novinky