Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

13.07.2016

Ford Mondeo ST-Line je nejsportovnějším Mondeem za poslední desetiletí

Mondeo ST220 si během pouhých 5 let výroby vysloužilo téměř ikonické postavení. Vděčilo za něj i na dnešní poměry velice dobrému podvozku, silnému šestiválci a celkově kvalitnímu zpracování. 


Zároveň ale i přes své sportovní geny nepřišlo o nic ze své pověstné praktičnosti. Fanoušci modrého oválu po nové generaci Mondea ST volají už od roku 2007, kdy z linky sjelo poslední ST220. Dočkali se až nyní. Tedy tak trochu...

Ikonou během několika málo let

Mondeo ST220 se vyrábělo mezi lety 2002 a 2007 a během této velice krátké doby si mezi mnoha fanoušky vysloužilo status legendy. Ačkoliv to nebyl - a díky svým štědrým, střední třídy hodným rozměrům ani nemohl být - čistokrevný sporťák, auto nabízelo všechno, co by si od něj aktivní řidič mohl žádat. Jistý podvozek, se kterým člověk mohl s trochou nadsázky lítat do otáček dveřmi napřed, perfektní odezva řízení, na kterou už dnes díky všudypřítomným stabilizačním systémům v běžných autech nenarazíme, silný přeplňovaný šestiválec a zároveň úroveň komfortu a praktičnosti, jaká se na etalon střední třídy sluší. To všechno byly faktory, díky kterým si ST220 vysloužilo mezi fanoušky modrého oválu nezastupitelné místo.

Ale nechme nostalgie. Je totiž důvod k radosti. Po Fiestě a Focusu totiž Ford rozšiřuje svou řadu sportovních vozů označovanou jako ST-Line také na Mondeo. Geny po ST220 se sice na Mondeu ST-Line projevily jen z části. Převážná část změn se totiž udála jen na úrovni designu. I tak jde ale o nejsportovněji vzhlížející Mondeo za poslední desetiletí.

Štědrá výbava 

Mondeo ST-Line nabídne svým majitelům bohatou výbavu. Nechybí automatická dvouzónová klimatizace, zábavní systém SYNC třetí generace či elektronické stabilizační systémy včetně asistenta pro rozjezd do kopce. O agresivnější vzhled se starají unikátní 18palcová litá kola, sportovní dvojitá koncovka výfuku či mírně pozměněná mřížka chladiče. Nové jsou i nárazníky a prahy. O jistější vedení stopy se pak stará přepracovaný podvozek a dojem sportovní jízdy umocňují i sportovně tvarovaná přední sedadla.

Na výběr je z benzinové i naftových verzí

Nejsilnější verze Mondea ST-Line bude dodávána s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost o výkonu 176 kW. Zajímavostí je, že hodnota zrychlení na stovku i maximální rychlosti (7,9 s; 240 km/h) jsou v podstatě totožné s legendární ST220. Díky modernějšímu čtyřválci však jeho spotřeba oproti předchůdci klesla z 9,9 litru na 7,3 litru. A to je vzhledem k výkonovým parametrům auta pěkné číslo.

Naftové verze vozu pak budou mít pod kapotou dvoulitrový čtyřválec TDCi naladěný na 110 kW, 132 kW a 154 kW.

Vůz už má české ceny

Mondeo ST-Line bude v porovnání s ST220 dostupnější. Za benzinovou verzi modrý ovál žádá 896.990 korun, nafťáky vyjdou na 824.990 korun (110 kW), 916.990 korun (132 kW) a 908.990 korun (154 kW). Jen pro srovnání, ST220 ve své době vyšlo na více než milion a čtvrt.

Dočkáme se přeci jen i šestiválce?

Legendární ST220 bylo posledním šestiválcovým Mondeem. Následující generaci už pod kapotou předly maximálně pětiválce. Ta současná si už i v nejsilnější verzi vystačí se čtyřválcem.

O tom, že by to šlo, nicméně svědčí vůz Ford Fusion V6, který je k mání na americkém trhu a který je v zásadě obdobou našeho Mondea. Tak uvidíme. Třeba se nakonec u modrého oválu pochlapí a přivezou nám zpoza velké louže i tohoto krasavce.



Novinky