Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

29. 7. 2016

Nový Ford Kuga ST-Line: řady sportovně střižených modelů Ford se rozšířují

Faceliftovaná verze populárního SUV Kuga bude čtvrtým vozem Ford, který modrý ovál nabídne i ve sportovním střižení označeném jako ST-Line. 


Změny se podobně jako třeba u Mondea ST-Line dotknou především vzhledu. Motory zůstávají stejné. Ford si nicméně trochu pohrál s podvozkem. Výsledkem by mělo být auto, které se méně naklání a ostřeji reaguje na pokyny řidiče.

Zevnějšek, který vyvolá zvědavé pohledy

Ve srovnání s běžnou Kugou bude verze ST-Line vypadat dravěji a asertivněji, a to jak zvenku tak zevnitř. Přídi dominuje upravená maska chladiče v černém zbarvení, které Ford označuje jako Ebony Black, a výrazný ochranný plech motoru. Na zádi je na první pohled patrný střešní spojler.

A řadu zajímavých vylepšení najdeme i na ostatních částech vozu. Změnil se výplet čelní lichoběžníkové masky, která nyní strukturou připomíná včelí plástve, přepracované bylo okolí mlhovek, přednímu nárazníku pak dodává svěžest dvojice křidélek, které ladí s přepracovanými nástavci prahů. A nesmíme zapomenout ani na zatmavená kola s rozměrem 18 či na přání 19 palců.

Interiér jako ze škatulky

Uvnitř Fordu Kuga ST-Line to vypadá jako ve skutečně prémiovém voze. Sportovním sedadlům s polokoženým čalouněním a kontrastními švy umně sekunduje vyšívání na volantu a řadicí páce a celkový dojem dokresluje kontrast v barvě čalounění stropu a metalické středové konzoli. Zkrátka interiér, ve kterém bude umění necítit se jako král.

Sportovnější podvozek slibuje větší prožitek z jízdy

Kuga ST-Line sice představuje nejsportovnější Kugu všech dob. Změny se nicméně udály, odhlédneme-li od přepracovaného designu, hlavně na podvozku. Ten je o centimetr nižší a díky tužším stabilizátorům, pružinám a tlumičům láká na dravější jízdu. Nový je i elektronický posilovač řízení, který by měl nabízet ještě lepší zpětnou vazbu a citlivější reakce na podněty od řidiče.

Motorová paleta je opravdu široká

Ford sice v rámci uvedení již čtvrtého vozu s přídomkem ST-Line (po Fiestě, Focusu a Mondeu) nepřišel s žádnou novou motorizací. To má ale i své výhody. Kuga ST-Line tak nabídne všechny agregáty, které se montují do běžné Kugy.

Na výběr tedy bude ze čtyřválcové patnáctistovky EcoBoost o výkonu 88 kW nebo 110 kW s pohonem předních kol, resp. už poměrně štědře naladěné verze téhož motoru se 134 kW, která pro změnu roztáčí všechna čtyři kola.

Příznivci nafty budou mít na výběr z motoru 1.5 TDCi o výkonu 88 kW s pohonem předních kol, dvoulitru TDCi nabízejícího 110 kW s pohonem předních nebo všech kol a dále 132kW verze téhož motoru výhradně s pohonem všech kol.

Ceny prozatím neznámé. V autosalonech do konce roku

Faceliftovaná Kuga by měla na pulty českých autosalonů dorazit na konci letošního roku. O kolik si za ni Ford řekne, zatím není jasné. Ceny by se nicméně neměly výrazně vzdálit od cen standardní Kugy, minimálně tedy soudě např. podle již známých cen Mondea ST-Line.



Novinky