Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

2. 8. 2016

Starý kus v novém kabátě: představujeme Shelby GT500CR

Firmu Classic Recreations z americké Oklahomy zná málokdo. Přitom reinkarnace klasických Mustangů z jejich dílny patří k vůbec nejpovedenějším. Příkladem může být vůz označený jako Shelby GT500CR 900S. Kromě neodolatelného půvabu křivek vystřižených z 60. let nabízí motor s výkonem až 770 koní a celou řadou dalších vychytávek.

To nejlepší ze dvou světů

Vůz Shelby GT500CR navazuje na legendární Shelby GT500 ze 60. let. Vůz si sice vizuálně nezadá s duchem 60. let, jeho útroby však skrývají moderní techniku. Brutální výkon obřího přeplňovaného osmiválce, který dosahuje až 770 koní, je na zadní kola speciálu přenášen převodovkou od firmy Tremec. Do klidu pak toto pořádně naostřené náčiní dostávají brzdy od firmy Wildwood s šestipístkovými třmeny. Další moderní vymoženosti zahrnují např. stavitelný podvozek, posilovač řízení či tlumič výfuku z nerez oceli.

Ikonický vzhled nepopírá všemi couly moderní vůz

Shelby GT500CR tak trochu - no, vlastně hodně - klame tělem. V jeho útrobách se totiž může posádka navzdory půl století staré fazóně těšit na celou řadu moderních vymožeností. Patří sem, mimo spousty jiných, výkonné reproduktory, vysunovací televize s DVD či automatická převodovka (samozřejmě na přání). Celkově by mělo jít o auto, které v sobě kombinuje noblesu automobilového designu z 60. let, nejlepší a nejmodernější sportovní/závodní komponenty od Ford Performance a spolehlivost, kterou od nového vozu náročný zákazník čeká.

Je libo přeplňovaný EcoBoost pod kapotou? Máte ho mít

O tom, že se Classic Recreations netopí v minulosti svědčí i skutečnost, že si může zákazník (mimochodem vozy od CR jsou stavěny ručně a podle přání) zvolit pod kapotu i některý z moderních a úsporných agregátů z řady EcoBoost. Otázkou ale je, který ze zájemců o vůz, jehož hodnota se pohybuje kolem 6 milionů korun a kterých CR za rok postaví stěží tři desítky, si bude lámat hlavu se spotřebou.



Novinky