Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

08.09.2016

Ford vyvíjí nový elektromobil s dojezdem 320 kilometrů. Měl by se začít vyrábět v roce 2019

Modrý ovál se rozhodl, že půjde se svou kůží na trh ve stále okrajovém, nicméně neustále rostoucím segmentu elektromobilů. Nejpozději na jaře roku 2019 by tak chtěl přijít s vlastním elektromobilem, který nabídne progresivním zákazníkům dojezd kolem 320 kilometrů, ale na rozdíl třeba od Tesly bude stále dostupný široké veřejnosti. Ford je plánuje označit jako Model E.


Ford se o označení Model E soudil s Teslou. Úspěšně

Ford se ohledně označení Model E soudil s Teslou, která si jej nárokovala. Bitvu vyhrál, jelikož tímto způsobem své vozy označoval už před více než stoletím. Ostatně každý fanoušek automobilů si vzpomene na ultralegendární Ford Model T či A ze začátku minulého století. Tesla porážku přijala. Její šéf Elon Musk se ale na adresu Fordu vyjádřil jízlivě v tom smyslu, že v Detroitu "zabili sex". Co tím myslel? Musk a spol. se snažili, aby bylo označení prvních čtyř modelů automobilky S, E, X, Y. To se ale nakonec nestane a v Silicon Valley se budou muset spokojit se sekvencí S3XY.

Vizí Fordu je elektroauto pro každého

Ford Model E by měl začat sjíždět z linek počátkem roku 2019. A lákat by měl kromě dojezdu přes 300 kilometrů (což je dle výzkumů hodnota, od které jsou o nákupu elektromobilu ochotní přemýšlet i běžní motoristé) především na rozumnou cenu. Kolik bude tento kousek s nulovými emisemi stát, samozřejmě jasné není. Nicméně mělo by to být určitě méně, než kolik si za svůj Model 3 řekne Tesla. A ta si jej v základu na americkém trhu cení na 35 000 dolarů.

To stále není úplně málo s ohledem na to, že auta jsou v Americe výrazně levnější než v Evropě a za uvedenou částku se tu dá koupit třeba osmiválcový Mustang. Nicméně investice se rychle vrátí. Náklady na palivo totiž klesnou na nulu a výrazně ubudou i nezbytné servisní úkony.

Z Modelu E se možná stane podznačka. Zmizí brand Energi?

Na některých dobře obeznámených motoristických serverech se objevila informace, že by mohl Ford svůj Model E překlopit z jednoho modelu do jakési podznačky. Ta by zahrnovala celou řadu aut s alternativním pohonem včetně hybridů a plug-in hybridů. Nechyběl by ani cross-over a kombík.

Ať už tomu tak nakonec bude nebo ne, jisté je jedno. Segment vozů s alternativním pohonem čeká velký rozmach a dost možná se jej bude modrý ovál účastnit tak, jako se před více než stovkou let účastnil rozmachu automobilismu jako takového. Nebude to však mít jednoduché. Kromě Tesly proti němu bude stát japonská konkurence (např. oblíbený Nissan Leaf, jehož druhá generace by se měla objevit už příští rok) a zatopí mu i domácí Chevrolet s novou generací svého elektromobilu Bolt.



Novinky