Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

13. 10. 2016

VelociRaptor 600 6x6 od Hennessey dává slovnímu spojení "ostrý pick-up" úplně nový význam.

Firma Hennessey Performance Engineering z Texasu se již čtvrt století zaměřuje na úpravu sportovních vozů. Výsledkem jsou často supersporty s brutální akcelerací a výkonem 1000 i více koní. Hennessey VelociRaptor založený na Fordu Raptor poslední generace ale trochu vystupuje z davu. Jde totiž o šestikolku!

Kýčovité monstrum, nebo pořádné auto?

Šestikolový pick-up vychází ze sériového Fordu F-150 Raptor. V Texasu si pohráli s nárazníky, rámy, přidali střešní rampu s LED světly. Hlavně ale auto prodloužili, aby se pod zadní podběh vešly dvě nápravy. Nutností bylo také rozšíření blatníků.

O odpružení se pak starají stejně jako u klasického Raptoru pružiny Fox. Kontakt s vozovkou zprostředkovává šestice dvacetipalcových kol s širokým terénním obutím.

Při pohledu na VelociRaptor se samozřejmě nabízí otázka, kam tento speciál zařadit a jak jej hodnotit. Už původní Raptor nabízí štědře dimenzovanou korbu a kabinu a VelociRaptor jde v tomto ještě dále. Otázkou ale i tak zůstává, kdo bude jeho cílovým zákazníkem. Vzhledem k cenovce pohybující se těsně pod 300 tisíci dolary to patrně nebudou řemeslníci či běžné firmy.

Posílilo skoro všechno

Pod kapotou se schovává podobně jako u běžného Raptoru vidlicový šestiválec EcoBoost. Jeho standardních 456 koní ale Hennessay a spol. vyladili na rovnou šestistovku. Nová jsou turba, mezichladiče, přeprogramování řídicí jednotky, výfukové potrubí v nerezu a spousta dalších věcí. Ze zásadních věcí zůstal beze změny snad jen 10stupňový automat.

Šest kol na americký způsob

Ne, VelociRaptor není první šestikolkou svého druhu. Zarytým fanouškům terénních vozů se možná vybaví Mercedes G63 AMG 6x6, případně Land Rover Defender 6x6. Na druhou stranu ani z Němce, ani z Brita nevyzařuje "americkost". Navíc i pokud byste se zahleděli do protáhlého "géčka" ze Stuttgartu (pozor, jeho cena byla skoro o dvě třetiny nad VelociRaptorem), máte smůlu. Celá série čítající stovku exemplářů už má své majitele.

Naopak Texaského dinosaura - velociraptor skutečně žil, byl jedním z nejmenších dinosaurů - je možné objednat buď přímo u Hennessey nebo u vybraných dealerů Ford v USA.

Dobrá zpráva pro opatrné a paranoidní jedince: je možné objednat také pancíř

No a pokud patříte mezi opravdové fajnšmekry či jste se jen nepohodli se svými ozbrojenými sousedy, máte možnost si objednat také verzi s pancířem. Ta už je samozřejmě za další příplatek stejně jako ještě větší kola, třmeny a kotouče Brembo mamutích rozměrů či různé doplňky do kabiny.

Tak co, jak se vám VelociRaptor 6x6 líbí? Přiznáváme, není to určitě auto pro každého. Určitý půvab se mu ale podle nás upřít nedá.



Novinky