Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

04.01.2017

Shelby FP350S určené pro okruhové závodění je novým klenotem od Ford Performance

U Ford Performance nedávno představili svůj nový klenot. Je jím vůz s označením Shelby FP350S, okruhový speciál vycházející z nejostřejšího modelu Shelby GT350R. Pod kapotou se ukrývá atmosférický osmiválec o objemu 5,2 litru. Zbylé specifikace (závodní podvozek s elektronickou kalibrací, speciální ochranná klec, sedačky Sparco s homologací FIA) pak dávají jasně najevo, že tohle auto nebylo postavené, aby vozilo děti do školy.

Závodní vůz, který nesmí na silnice

O Shelby GT350R by se dalo říct, že jde o závodní auto se silniční homologací. K dostání bylo nejprve pouze v závodní spartánské verzi a až později modrý ovál nabídku doplnil o speciální komfortní paket.

A až v rámci něj na nás čeká např. klimatizace či dotykový displej. Ovšem čert vem je. Původní Shelby GT350R dokonce neměla ani zadní sedačky! Důvodem přitom nebylo to, že by byli v Detroitu zatvrzelí škrti. Ford jen prostě očekával, že o ně naprostá většina klientů v rámci maximálního odlehčení závodního vozu prostě nebude mít zájem.

Jinak pokud jde o to nejdůležitější, za zmínku stojí u GT350R osmiválec o objemu 5,2 litru, který je nejsilnějším atmosférickým motorem, který kdy u Ford Performance postavili. Zpřevodování je samozřejmě manuální, je zde vysoce výkonný chladič, řada aerodynamických prvků...Prostě pěkně ostré auto, se kterým si ale můžete vyjet v neděli na výlet.

To byla ovšem Shelby GT350R. Shelby FP350S už je naopak čistě okruhový stroj bez silniční homologace, čemuž odpovídá i specifikace.

Výbava, kterou byste v běžných vozech hledali marně

Kola vozu roztáčí přepracovaný osmiválec z GT350R. Na kolik koní přesně jej u Ford Performance vyladili, však nevíme. Odhadujeme ale, že jich bude k šesti stům. Kvalty se hází samozřejmě manuálně pomocí závodní převodovky Tremec 3160 s integrální olejovou pumpou. No a závodní je snad i všechno ostatní - podvozek, vysoce výkonné brzdy, volant, anatomické sedačky Sparco samozřejmě homologované podle FIA. Dojde-li na nejhorší, postará se o bezpečnost pilota šestibodová klec, taktéž plně v souladu s předpisy FIA.

Vůz je určený pro závodění v rámci podniků Trans-Am (kategorie TA3 a TA4) a NASA a SCCA club racing (kategorie T1 and T2) a zařadí se po bok dalších okruhových speciálů od Ford Performance. Sem patří např. Ford Mustang GT4, Shelby GT350R-C či Boss 302S a R.





Novinky